Na tržištu poštanskih usluga u Hrvatskoj i u četvrtom tromjesečju prošle godine nastavljen je trend rasta paketskih usluga. Ukupno je ostvareno 8,9 milijuna usluga, što je za 5,8 posto više nego u prethodnom tromjesečju i 1,6 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, priopćeno je ovoga petka iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM). Veći broj paketa rezultirao je i povećanjem njihovog udjela na ukupnom tržištu na kojemu paketi zauzimaju preko 13 posto, što je najveći udjel do sada.
Istovremeno, smanjen je ukupan broj poštanskih usluga u odnosu na isto razdoblje prethodne godine za 1,9 posto, dok je na godišnjoj razini zabilježen pad ukupnih usluga za 0,5 posto.
U zadnjem tromjesečju zaustavljen je rast usluga u međunarodnom prometu prisutan nekoliko tromjesečja za redom. Ostvareno je ukupno 4,5 milijuna usluga, što je za oko 6 posto manje nego u prethodnom tromjesečju i za 4,5 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Prihodi od obavljanja poštanskih usluga neprekidno rastu već nekoliko tromjesečja, poručuju iz HAKOM-a, tako da je u četvrtom tromjesečju ostvareno 547 milijuna kuna što je za 0,4 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine i za 4 posto u odnosu na prethodno tromjesečje.
Na povećanje prihoda najviše je utjecao rast paketskih usluga i usluga s dodanom vrijednosti (ekspresnih pošiljaka) koje su porasle za 7,5 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Prihodi su rasli i na godišnjoj razini te su u 2022. iznosili oko 2,09 milijardi kuna, što predstavlja povećanje za 5,4 posto u odnosu na 2021. Poštanske usluge u Republici Hrvatskoj na kraju 2022. pružalo je 24 davatelja. Najveći davatelj je HP-Hrvatska pošta d.d., koja je u 2022. imala udjel od 87,4 posto po broju ostvarenih usluga i 58,2 posto u ukupnim prihodima.
>> VIDEO Avion poletio za Kopenhagen, pa se neočekivano vratio. Croatia Airlines objasnila što se dogodilo