Ostao bez goriva

Nije me bilo strah, za slijetanje sam iskoristio zračne struje

vrabac
05.07.2010.
u 17:55

U tim trenucima nema panike jer znam što se može dogoditi i znam što mi je činiti. Da smo bili na većoj visini, sigurno bih doveo letjelicu do zračne luke, ističe Krunoslav Luburić.

Vinkovčanin Krunoslav Luburić u subotu je morao prinudno prizemljiti svoj ultralaki zrakoplov u kukuruzno polje nakon što je na 300 metara iznad Vinkovaca ostao bez goriva, što je izveo posve hladnokrvno.

Neispravan pokazivač

Ne misli da je napravio posebno hrabro djelo.

– Po pokazivaču je trebalo biti goriva, a nije ga bilo i vjerojatno je riječ o neispravnom uređaju. Imam 80 sati leta i nije mi bio problem sletjeti jer na obuci smo puno puta simulirali upravo takve situacije koje uvijek prođu bez ozbiljnijih posljedica. U tim trenucima nema straha jer znam što se može dogoditi i znam što mi je činiti. Koristio sam struju zraka za sigurno slijetanje i ni u jednom trenutku nismo bili u opasnosti – kaže Krunoslav Luburić, kojemu je rat prekinuo školovanje za vojnog pilota.   

– Da smo bili na većoj visini gdje su zračne struje jače, sigurno bih uspio dovesti letjelicu do zračne luke Aerokluba “Vrabac”, gdje nam je baza i koja je kilometar i pol udaljena od mjesta gdje sam prizemljio – kaže Luburić.

Iskusni pilot i upravitelj zračne luke Milan Mravinac kaže da je ipak pilot kriv što je u zraku ostao bez goriva jer za necertificirane zrakoplove, a takvi su ultralaki, pilot se mora brinuti o svemu i leti na vlastitu odgovornost za razliku od, primjerice, cessne gdje proizvođač vodi brigu o ispravnosti, dijelovima i servisiranju.

Krivnja i na pilotu

– Obučavao sam Krunoslava, ali mislim da je njegova krivnja što je morao, kako mi kažemo, “izvanaerodromski sletiti”, jer nema se on što oslanjati na takvom zrakoplovu u instrumente. Prije polaska trebao je staviti mjernik u spremište goriva i znao bi za koliko sati leta ima goriva. Ja uvijek tako radim iako imam cessnu.  Desetak  metara od kukuruza gdje je sletio je lenija širine 15 metara i tu je mogao sletjeti i uzletjeti - kaže Mravinac, dodajući kako je u 18 godina aerokluba ovo drugi takav slučaj i oba su prošla sretno pa je “Vrabac” među najsigurnijim hrvatskim aeroklubovima.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije