Gradnja podmorskih tunela kojima bi se hrvatski otoci povezali međusobno i s kopnom, jedan je od strateških projekata HDZ-a, dio svojevrsnog “new deala” koji bi zaposlio građevinsku operativu, oživio otoke, zaustavio iseljavanje i dao zamah turizmu. Istaknuto je to na okruglom stolu “Razvojni projekti Dalmacije” na kojem su, uz predsjednika HDZ-a Tomislava Karamarka, sudjelovali Juraj Njavro, Domagoj Milošević, Zlatko Ževrnja i drugi HDZ-ovi gospodarski stručnjaci koji su iznijeli svoje ideje kako izaći iz krize. Štednja nije rješenje, složili su se, a država je ta koja mora pokrenuti investicijski zamah. Sagradili bi sustav navodnjavanja Slavonije i Like, spalionice otpada i podmorske tunele na Jadranu.
– Tuneli su strateški projekt i nemojmo razgovarati o cijeni. Postoje europski fondovi iz kojih bismo ih financirali. To nisu klasični tuneli, nego su cijevi koje se polažu na morsko dno i zapravo je riječ o funkcionalnim prometnicama kakve već postoje u svijetu – kaže Karamarko koji je komentirao izjavu premijera Milanovića da je riječ o fantaziji i neizvedivom projektu.
– Njegovo je vizionarstvo razine predsjednika kućnog savjeta. Za njega je znanstvena fantastika bio i pelješki most. On ne shvaća snagu razvoja i poticaja ovog kraja ako bi se sagradili tuneli – kaže Karamarko.
Treba napraviti studije za točan popis, ali planiraju tunelima povezati Split, Brač i Hvar, Pelješac i Korčulu, Zadar i Ugljan, dok bi se pelješki most ipak gradio.
– Imamo potvrdu najpriznatijih svjetskih stručnjaka da je riječ o vrhunskom projektu, ali nemamo podršku države – požalio se Rino Jelić, čija tvrtka je autor projekta.
– U županiji gdje HDZ bude na vlasti moguće je dati koncesiju za tunel. Tuneli su vizije, a ne fantazije – poručio je Njavro.
Profesor s Prometnog fakulteta Ivan Dadić smatra pak da HDZ-ovi tuneli nisu realna opcija.
– Preskupi su i za građenje i za održavanje. Na otocima živi premalo ljudi i nema toliko turista da bi ti tuneli bili rentabilni. A ni ekološki nisu prihvatljivi – kaže Dadić. On predlaže da se bolje organizira morski prijevoz prema otocima, brzobrodskim i katamaranskim linijama koje bi trebalo pojačano subvencionirati.
>>Karamarko: 'Birajte Keruma pa ćemo i dalje lijepiti pršute na čelo!'