Master plan

Nova luka u Crncu bit će poticaj za reindustrijalizaciju

luka Crnac
Foto: Nikola Čutuk/ PIXSELL
21.11.2013.
u 10:46


Prvi brodovi u Sisak bi mogli doći 2020. godine, a potpuni završetak luke bio bi 2035.

Planirana nova riječna luka u Crncu, kod Siska, trebala bi, kad bude izgrađena 2020. godine, dostići godišnji kapacitet od najmanje 600 tisuća tona pretovarene robe, dok bi kasnijom izgradnjom vezova za tekući teret pretovar mogao doseći i optimističnih dva milijuna tona robe, rečeno je to na jučerašnjoj svečanosti završnice projekta izrade Master plana nove Luke Sisak na kojoj su, u Zagrebu, sudjelovali dužnosnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, Sisačko-moslavačke županije i Grada Siska.

Napravljene sve studije

Za izradu Master plana potrošeno je u proteklhi godinu dana oko 1,5 milijuna eura, od čega se 85 posto financiralo sredstvima Europske unije. Nova luka, kako je rečeno, predstavljat će budući logistički centar lokalne i regionalne industrijske proizvodnje i trgovine, te čvorišta riječnog prometa šire regije.U sklopu projekta izrađeno je konačno idejno rješenje za lučku infrastrukturu, geotehnička i hidrogeološka studija, transportna studija s analizom tržišta, studije izvedivosti i isplativosti, procjena utjecaja na okoliš, te aplikacija za EU financiranje glavnog projekta. Pri razvoju koncepta nove luke, za koju je planirana lokacija na Savi u Crncu, razmatrani su najbolji praktični primjeri riječnih luka zapadne Europe, koji su prilagođeni specifičnim potrebama nacionalne i regionalne prometne politike.Kako se očekuje, novi logistički riječni centar za regionalnu industriju i trgovinu, trebao bi biti novi poticaj reindustrijalizacije cijele regije, a interesa za korištenje luke kdo poduzetnika ima.

Oživjeti promet Savom

Budući će nova luka ujedno oživjeti cestovni i željeznički promet, projekt će Sisku vratiti obilježja velikog i važnog hrvatskog prometnog čvorišta. Ukupni nominalni operativni troškovi izgradnje do 2035. godine procjenjuju se na 147 milijuna eura.Treba napomenuti kako je u tijeku i projekt tehničke pomoći obnove i unapređenja plovnog puta rijeke Save, koji se također s 2,3 milijuna kuna financira IPA programom Europske unije. Obnovom 350 kilometara plovnog puta od Siska do Brčkog riješit će se problem kritičnih točaka s nedovoljnom dubinom i širinom plovnog puta, te oštrih riječnih zavoja. Tako bi Sava postala plovna najmanje 300 dana tijekom godine.

Ključne riječi

Komentara 1

TI
tipus
19:40 24.11.2013.

Ne znam što je ljepše ta luka, kanal Dunav-Sava ili potemkinova sela.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije