Planirana nova riječna luka u Crncu, kod Siska, trebala bi, kad bude izgrađena 2020. godine, dostići godišnji kapacitet od najmanje 600 tisuća tona pretovarene robe, dok bi kasnijom izgradnjom vezova za tekući teret pretovar mogao doseći i optimističnih dva milijuna tona robe, rečeno je to na jučerašnjoj svečanosti završnice projekta izrade Master plana nove Luke Sisak na kojoj su, u Zagrebu, sudjelovali dužnosnici Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, Sisačko-moslavačke županije i Grada Siska.
Napravljene sve studije
Za izradu Master plana potrošeno je u proteklhi godinu dana oko 1,5 milijuna eura, od čega se 85 posto financiralo sredstvima Europske unije. Nova luka, kako je rečeno, predstavljat će budući logistički centar lokalne i regionalne industrijske proizvodnje i trgovine, te čvorišta riječnog prometa šire regije.U sklopu projekta izrađeno je konačno idejno rješenje za lučku infrastrukturu, geotehnička i hidrogeološka studija, transportna studija s analizom tržišta, studije izvedivosti i isplativosti, procjena utjecaja na okoliš, te aplikacija za EU financiranje glavnog projekta. Pri razvoju koncepta nove luke, za koju je planirana lokacija na Savi u Crncu, razmatrani su najbolji praktični primjeri riječnih luka zapadne Europe, koji su prilagođeni specifičnim potrebama nacionalne i regionalne prometne politike.Kako se očekuje, novi logistički riječni centar za regionalnu industriju i trgovinu, trebao bi biti novi poticaj reindustrijalizacije cijele regije, a interesa za korištenje luke kdo poduzetnika ima.
Oživjeti promet Savom
Budući će nova luka ujedno oživjeti cestovni i željeznički promet, projekt će Sisku vratiti obilježja velikog i važnog hrvatskog prometnog čvorišta. Ukupni nominalni operativni troškovi izgradnje do 2035. godine procjenjuju se na 147 milijuna eura.Treba napomenuti kako je u tijeku i projekt tehničke pomoći obnove i unapređenja plovnog puta rijeke Save, koji se također s 2,3 milijuna kuna financira IPA programom Europske unije. Obnovom 350 kilometara plovnog puta od Siska do Brčkog riješit će se problem kritičnih točaka s nedovoljnom dubinom i širinom plovnog puta, te oštrih riječnih zavoja. Tako bi Sava postala plovna najmanje 300 dana tijekom godine.
Ne znam što je ljepše ta luka, kanal Dunav-Sava ili potemkinova sela.