Iako avioprijevoznici štete zbrajaju u stotinama milijuna dolara, erupcija vulkana Eyjafjallajökull donijela je i nešto pozitivno – iznad Europe smanjena je koncentracije ugljičnog dioksida. Naime, zbog zabrane letenja ugljičnog je dioksida u atmosferi 2,8 milijuna tona manje. Vulkan na dan u atmosferu izbaci 15 tisuća tona toga plina, no to je zanemarivo u usporedbi s onim količinama koje izbacuju zrakoplovi. Danas su zrakoplovi poletjeli i s nekih aerodroma na sjeveru Europe. Eurocontrol, agencija koja kontrolira europski zračni prostor, jučer je priopćila kako očekuje da će biti oko 60 posto od uobičajenih letova.
Povoljnija strujanja
No znanstvenici i meteorolozi najavljuju novu aktivnost vulkana koji je već jučer počeo izbacivati veću količinu pepela. Za Europu su relativno dobre vijesti da se zračne struje mijenjaju i da bi vulkanski oblak mogao krenuti prema sjevernom Atlantiku i prema Kanadi.
Kritična količina taloga
Danas se letjelo iz Italije, Švicarske, Španjolske, Švedske, Belgije, Nizozemske i Francuske, a zračni prostor iznad Norveške i Poljske bio je i jučer zatvoren. Njemačka Lufthansa objavila je da kani ostvariti oko 200 letova, no da će se piloti više voditi onim što vide nego instrumentima i da će više biti u kontaktu s kontrolom letenja. Nakon četiri dana zrakoplovi Croatia Airlinesa jučer su prvi put letjeli iz Zagreba u Beč i Barcelonu, a danas se pak očekuju letovi za Frankfurt, München, Amsterdam te Zürich.
Zbog zračnog kaosa u Europi japanski proizvođač automobila Nissan obustavio je proizvodnju jer mu iz Irske ne stižu dijelovi, a isto je učinila i Honda. U Europi ima problema i s dostavom organa za transplantaciju, koji do primatelja uglavnom putuju zrakoplovom. Pregledom zrakoplova koji su na kratkim letovima letjeli kroz vulkansku prašinu pronađen je talog u motorima, no još nije jasno koja je kritična količina toga taloga koja bi mogla srušiti zrakoplov.
@dbertovi mislim da govori o emisji ugljičnog dioksida u atmosferu...si malo živčan/a?