- Ponosan sam što je RH odlučila sudjelovati u uspješnom projektu izgradnje kontejnerskog terminala, što dokazuje svu učinkovitost javno-privatnog partnerstva. Vlada RH nastojat će i dalje osigurati svu potporu za investicije usmjerene u razvoj Luke Rijeka i pridruženi prometni pravac. Ovim projektom Rijeka osigurava izlaz prema južnoj i srednjoj Europi i pozicionira se u europsku mrežu prometnih pravaca. Ulaskom u EU Rijeka dobiva veći potencijal za razvoj i pristup EU fondovima namijenjenima razvoju prometne infrastrukture. Jedan od Vladinih prioriteta je razvoj željezničkog prometnog pravca, što znači da će se Rijeka kvalitetno prometno povezati i osigurati rast. Rijeka ovime nudi novu alternativu ostalim lukama u regiji - rekao je ministar Siniša Hajdaš Dončić na današnjoj svečanosti puštanja u rad novog pristaništa kontejnerskog terminala na Brajdici u riječkoj luci, kojim od 2011.upravlja AGCT (Adriatic Gate Container Terminal).
Projekt je vrijedan više od 30 milijuna eura, a financirala ga je Svjetska banka za obnovu i razvoj kao dio Rijeka Gateway projekta Lučke uprave Rijeka. Riječ je o prvoj fazi projekta Jadranska vrata u kojoj je sagrađena infrastruktura potrebna da Rijeka ponovno postane top luka Jadrana, kazao je Philip Marsham, direktor AGCT-a napomenuvši kako će se u drugoj fazi fokusirati na pronalaženje partnera iz neposrednog zaleđa i šire regije kako bi omogućili brzi rast prometa, vjerujući kako će u tome imati snažnu podršku Vlade i HŽ-a, čija je uloga iznimno važna u prijevozu tereta iz luke prema krajnjim odredištima.
Duboko vjerujem da će u 2018., najkasnije 2019. godini riječki prometni pravac bit će u punoj funkciji, to znači da će riječka pruga biti modernizirana s dva kolosijeka, kazao je Hajdaš Dončić napomenuvši kako je riječka prometna priča za Hrvatsku glavni prioritet.
Tvrtka AGCT u razvoj kontejnerskog terminala u idućim godinama planira uložiti još 35 milijuna eura. Tvrtka Jadranska vrata osnovana 2001. godine kao tvrtka-kći Luke Rijeka postaje koncesionar kontejnerskog terminala Brajdica, a AGCT 2011. ulazi kako strateški partner, od kada djeluje kao uspješno javno-privatno partnerstvo. Prilikom boravka u Rijeci ministar Hajdaš Dončić komentirao je i nezadovoljstvo lokalnog stanovništva plaćanjem tunelarine kroz novootvoreni tunel Sv. Ilije, naglasivši kako se infrastruktura plaća i nema dodatnih popusta za lokalno stanovništvo, u skladu s hrvatskim zakonima i europskim direktivama.
>> Nova obala i dizalice ojačali konkurentnost riječke luke