Jedna osječka obitelj našla se u nevjerici kada su im 8. srpnja rekli da ne ne mogu poletjeti zrakoplovom Croatia Airlinesa iz Osijeka u Split. Nisu ni sanjali da će razlog biti njihova 11-mjesečna kći. Naime, ona je bila “osmi putnik”, točnije osma beba na spomenutom letu, a, prema pravilima agencije, dopušteno ih je samo sedmero.
– Kupili smo kartu još u svibnju u pothodniku na Trgu Ante Starčevića, u agenciji Croatia Airlinesa, i u petak smo uredno došli na let. Nakon sat i pol došla je jedna gospođa i rekla nam da iziđemo, navodeći kako smo se mi posljednji čekirali, a vjerojatno je mislila da smo posljednji kupili karte. Ne mogu opisati koja je atmosfera bila u avionu, svi su bili ogorčeni zbog kašnjenja, a bebe i starija djeca su plakala, no pilot jednostavno nije želio poletjeti dok mi ne iziđemo iz aviona. Navodno, nije bilo dovoljno sigurnosnih pojaseva za bebe, odnosno u avionu je s našom bilo osam beba, a sedam pojaseva pa je pilot inzistirao da iziđemo – ispričala je za Glas Slavonije majka 11-mjesečne djevojčice.
Dodaje kako je propust, očito, napravljen još pri kupnji karte, kada ih djelatnica koja im je prodala kartu nije upozorila na limitiran broj djece u avionu. Avion je u petak, umjesto u 21 sat poletio oko 23 sata, a obitelji koja je morala izići iz aviona u pomoć su priskočili djelatnici Zračne luke Osijek. Ponudili su im smještaj u hotelu Osijek, što nije bilo potrebno s obzirom na to da žive u Osijeku. Sutradan je kombi ZLO-a došao po njih, odvezao ih u Zagreb, odakle su napokon poletjeli prema krajnjem odredištu nešto nakon podneva.
Direktor Zračne luke Osijek kaže da će oštro reagirati prema kompaniji
Odgovornost za ovu situaciju leži u Croatia Airlinesu, odnosno u njihovu sustavu karata, odlučan je Domagoj Marinić, direktor Zračne luke Osijek. Dodaje kako će ZLO oštro reagirati prema toj kompaniji te da će sljedeći put inzistirati na tome da se putnici koji lete iz Osijeka poštuju kao i svi drugi.
– Zaista mi je žao što se toj obitelji to dogodilo i ako su ogorčeni na kompaniju, s pravom su ogorčeni. Žele li ostvariti svoja prava, mi ćemo im u tome pomoći i, ako treba, zajednički nastupiti prema kompaniji, jer su postupili vrlo nekorektno. Svi su putnici trpjeli ovu situaciju i potpuno ih sve razumijem. Osječka je obitelj planirala u što kraćem vremenu stići na svoje odredište, a naposljetku su kombijem koji smo im ponudili putovali do Zagreba i tek ondje imali let – ispričao je Marinić.
Isprika i objašnjenje Croatia Airlinesa
Iz Croatia Airlinesa također je stiglo priopćenje u kojem se kompanija još jednom ispričala obitelji.
– Zbog sigurnosnog limita u zrakoplove Croatia Airlinesa Dash8–Q400 ne smije se ukrcati više od sedmero djece u dobi do dvije godine, jer su zrakoplovi opremljeni sa sedam sigurnosnih kompleta za slučaj opasnosti. Do spomenutog propusta došlo je zbog pogreške u rezervacijskom sustavu. Naime, sustav je programiran tako da ne dopusti rezervaciju osmog djeteta, ali u ovom je slučaju sustav to ipak dopustio. Istražujemo uzrok tome kako se slične situacije više ne bi ponovile. Kako su svi putnici imali uredno izdane karte, problem je primijećen tek u zrakoplovu. Nakon što ni jedna obitelj s bebom nije dobrovoljno odustala od leta, obitelj koja se zadnja registrirala za let nije mogla biti ukrcana – stoji u odgovoru koji potpisuje voditeljica odnosa s javnošću dr. sc. Ksenija Žlof.
Također, iz Croatia Airlinesa navode kako je obitelji ponuđen zemaljski prijevoz do Zagreba na trošak kompanije te promjena karata za let po izboru iz Zagreba za Split. Također, dobili su i kontakt kompanijske službe za odnose s korisnicima, kako bi ostvarili pravo na naknadu zbog uskraćenog prijevoza.
Kao putnik, mogu reci bez laznog marketinga da je nasa avio kompanija jedna od najboljih kojima sam letio. Svi su profesionalni, nikada nisam imao problema i CA je definitivno u klasi premium zracnih prijevoznika. Pljuvace pozivam da se provoze po svijetu sa drugima, pa vide sav sjaj Hrvatske na nebu. Obestecenke putnika u ovakvim slucajevima je normalno i sigurno ce se dogoditi.