'TO JE POZIV NA UZBUNU'

Objavljena šokantna istina o omiljenim brendovima: Proizvodi prehrambenih divova manje zdravi u siromašnijim zemljama

A handout image of new brand of packaged food called Vital Pursuit by Nestle for people using GLP-1 weight loss medications
Foto: BRIAN WRIGHT/NESTLE USA, INC/REU
1/3
08.11.2024.
u 09:10

"Slika je vrlo jasna i pokazuje da te kompanije u najsiromašnijim zemljama svijeta, gdje su, inače sve aktivnije, ne prodaju zdrave proizvode", rekao je Mark Wijne, direktor istraživanja u ATNI-ju u intervjuu za Reuters. "To je poziv na uzbunu vladama tih zemalja da budu na oprezu", dodao je.

Proizvodi vodećih prehrambenih kompanija u prosjeku su slabije kvalitete u zemljama s niskim prihodima nego u onim bogatima, pokazalo je izvješće neprofitne udruge Access to Nutrition Initiative (ATNI). Udruga ocjenjuje zdravstvenu ispravnost proizvoda kompanija poput Nestlea, Pepsica i Unilevera indeksom koji obuhvaća vrijednosti od jedan do pet bodova.

Najbolja je ocjena 'petica', najlošija 'jedinica', a proizvodi s ocjenom većom od 3,5 bodova smatraju se zdravijim izborom, prema Health Star Ratingu razvijenom u Australiji i na Novom Zelandu. Proizvodi skupine od 30 kompanija u zemljama s niskim prihodima dobili su lošije ocjene od onih koje prodaju u zemljama s visokim prihodima, utvrdio je ATNI. 

U zemljama s niskim prihodima proizvodi multinacionalki dobili su u prosjeku ocjenu 1,8, a u zemljama s visokim dohotkom, gdje je ujedno testirano više njihovih proizvoda, u prosjeku 2,3. "Slika je vrlo jasna i pokazuje da te kompanije u najsiromašnijim zemljama svijeta, gdje su, inače sve aktivnije, ne prodaju zdrave proizvode", rekao je Mark Wijne, direktor istraživanja u ATNI-ju u intervjuu za Reuters. "To je poziv na uzbunu vladama tih zemalja da budu na oprezu", dodao je.

Udruga je ove godine prvi put odvojeno sastavljala indekse za zemlje s visokim i za one s niskim dohotkom. Indeks je važan jer pakirana hrana igra sve značajniju ulogu u krizi pretilosti koja danas zahvaća cijeli svijet, upozorili su u ATNI-ju, ukazujući na podatak Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) da više od milijardu ljudi diljem svijeta živi s pretilošću.

Svjetska banka procjenjuje pak da 70 posto pretilih odnosno ljudi s prekomjernom težinom živi u zemljama s niskim i srednjim dohotkom. "Obvezali smo se povećati našu prodaju hrane bogatije hranjivim tvarima i usmjeravati ljude prema uravnoteženijoj prehrani", rekao je glasnogovornik Nestlea za Reuters u poruci poslanoj elektronskom poštom, dodajući da Nestle "obogaćuje" proizvode u zemljama u razvoju kako bi "neutralizirao" manjak hranjivih tvari.

Glasnogovornik PepsiCa je odbio komentirati. Prošle godine objavili su nove ciljeve koji predviđaju smanjenje udjela natrija u čipsu i dodavanje sastojaka proizvodima poput cjelovitih žitarica. Najnovije izvješće objavljeno je nakon trogodišnje pauze.

FOTO Dijetetičarka koja radi s oboljelima od raka otkrila: Ovih 7 namirnica nikad ne konzumiram

A handout image of new brand of packaged food called Vital Pursuit by Nestle for people using GLP-1 weight loss medications
1/8

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije