Usvajanje nove strategije obrazovanja s realnim rokovima, neposredni rad s nastavnicima koji promjene u školama moraju provesti, uvjeti za rad s darovitom i djecom s teškoćama, unapređenje studentskog standarda i infrastrukture, vrednovanje uspjeha učenika i nastavnika, depolitizacija izbora ravnatelja školskih ustanova, jasno razumijevanje pojma autonomije sveučilišta, nužna suradnja i lijevih i desnih i konačna izmjena strukovnog obrazovanja samo su mali dio obveza koje očekuju budućeg ministra obrazovanja.
Sve to u vrlo neizvjesnoj jeseni gdje će se novi ministar morati, zbog stanja gospodarstva, boriti i za opstanak nedavno stečenih prava nastavnika i biti pripremljen za opciju da će i u novoj školskoj godini nastava, zbog epidemiološke slike, u početku možda morati biti na daljinu. Zato premijer Plenković više nema prava na pogrešan izbor u najvažnijem resoru, ni za improvizacije koje se posljednjih godina redovito serviraju s adrese zagrebačkih Svetica. Vremena ni živaca više nemaju ni nastavnici, vrijeme izgubljeno u Loomenu trajno je naštetilo njihovu ugledu, nije im pomoglo ni “slijepo” vjerovanje sindikatima, a ništa bolja situacija nije ni s činjenicom da je dio nastavnika itekako zadovoljan što nema modela po kojem za svoj rad moraju preuzeti odgovornost.
Reforma školstva postala je floskula i baš zato je taj resor u nadolazećoj jeseni najjednostavnije prepustiti u ruke onima koji su upućeni u dosadašnji rad Blaženke Divjak, a koji bez pretjerane uvodne pripreme mogu razlučiti stvarnu izmjenu od promocije i djelovati u kratkom periodu, svjesni pritom da zasigurno moraju izgubiti još dvije godine popravljajući stvari koje su odavno trebale biti riješene. Budući ministar treba biti svjestan da HDZ nije jedina i isključiva stranka koja svoju politiku smije i mora ugraditi u obrazovni sustav, već i da treba biti prihvaćeno mišljenje lijevih opcija.
Samo tako postoji šansa vratiti obrazovanje u put cjelovitosti. Ne promijeni li se ništa, promidžbene aktivnosti B. Divjak postat će istina, a ona – unatoč činjenici da nastavnicima, učiteljima i profesorima neće nedostajati – najbolja ministrica obrazovanja. Bez obzira na to što je posao obavila polovično!
>> VIDEO Prosvjed učitelja i zaposlenih u srednjim i osnovnim školama