Hrvatska je uvijek bila važna turistička destinacija. Masovni turizam u Hrvatskoj razvio se kasnih 60-ih i 70-ih godina prošloga stoljeća. No, za vrijeme Domovinskog rata došlo je do kolapsa – 1990. zabilježeno je 50 milijuna noćenja stranih turista, da bi 1991. broj pao na svega 10 milijuna.
Ipak, turizam od tada gotovo neprestano raste, a uz privremeni pad uzrokovan globalnom financijskom krizom 2008., posljednjih godina raste naročito snažno. To su podaci iz studije “Hrvatski turizam: više od sunca i mora” koju je prošle godine u ožujku objavila Europska komisija, a izradili su je njezini stručnjaci u Odjelu za ekonomske i financijeske poslove.
Video - Žene u turizmu: Razgovor s Josipom Jutt Ferlan, Martinom Bienenfeld i Barbarom Mesić
Većinu osoblja u turizmu, posebice u hotelima i ugostiteljstvu čine žene. Medjutim, na vodećim pozicijama u industriji putovanja, žene su znatno manje prisutne od muškaraca. Tako je i u Hrvatskoj, koja se po tome ne razlikuje od globalnih trendova.
Dobra je vijest da nove generacije ipak mijenjaju i te trendove, pa, u razgovoru s povodom, predstavljamo tri žene na ključnim pozicijama u hrvatskom turizmu, Josipu Jutt Ferlan, Martinu Bienenfeld i Barbaru Mesić.
Svaka od njih, bilo u javnom ili privatnom sektoru, ima snažan utjecaj na turističku politiku, kvalitetu ponude i turistički promet. To su žene koje mijenjaju zakone, od uspavanih gradova stvaraju hit odredišta, otvaraju svjetske hotele i uvelike doprinose kvalitetnijem razvoju hrvatskog turizma.