Sabor

Oporba protiv otpuštanja u Pružnim građevinama

sabor
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
1/14
25.02.2015.
u 11:03

Kritizirali su stavove ministra prometa Siniše Hajdaša Dončića oko prošlotjednog prosvjeda tvrtke Pružne građevine, kao i najavljena otpuštanja u toj firmi

Saborski zastupnici radno su jutro već tradicionalno počeli sa zahtjevom za stanku, ovaj put kako bi kritizirali stavove ministra prometa Siniše Hajdaša Dončića oko prošlotjednog prosvjeda tvrtke Pružne građevine, kao i najavljena otpuštanja u toj firmi.

Laburist Mladen Novak podsjetio je da su prošli četvrtak tri sindikata koja djeluju unutar Hrvatskih željeznica organizirala prosvjed da bi ukazala na sustavno uništavanje Hrvatskih željeznica, a posebno Pružnih građevina. Istovremeno s prosvjedom Uprava Hrvatskih željeznica, koja čini skupštinu tog društva, održala je konferenciju za medije na kojoj je bio prisutan i ministar Dončić.

– Tom prilikom ministar daje izjavu: "Razloga za prosvjed nema, ali žao mi je, neki ljudi ostat će bez posla." Pa sama ta činjenica da će ljudi ostati bez posla već im daje za pravo da prosvjeduju i da se bune. S druge strane činjenica je da su prosvjed organizirali 3 sindikata koji imaju, po mojim informacijama, nekih 6 tisuća članova i isto tako ukazuje na činjenicu da je prosvjed opravdan – komentira Novak te kritizira i izjave uprave i ministra da Pružne građevine ostvaruju 95% prihoda iz proračuna, da radi tri puta skuplje i da je jedina tvrtka unutar HŽ grupe koja nije restrukturirana.

– To su, bez imalo ograda, stvarno bezočne laži. Ta tvrtka je restrukturirana, nakon restrukturiranja joj je dodano 750 ljudi iz HŽ infrastrukture. 95% poslova imaju tek sada od HŽ infrastrukture iz razloga što im je sad pridodano tih 750 ljudi i kao i posao održavanja željezničke infrastrukture što je obveza države. "Pružne građevine" su 2008., 2009., 2010. i 2011. poslovale pozitivno i iskazivale dobit od 200 milijuna kuna – tvrdi Novak. Sada su za jedini posao koji u državi ova tvrtka može trenutno raditi, a ne može se kandidirati – gradnja pruge Dugo Selo-Križevci – stigle dvije ponude, navodno obje nekvalitetne.

– Je li ministar obznanio da je jedna ponuda skuplja 350 milijuna kuna od one druge? A da je ona druga ustvari ispala iz igre zato što su Pružne građevine bile dio tog konzorcija? U čijem interesu radi ovaj ministar i zbog čega to radi? Volio bih znati je li premijer upoznat s tim što ministar radi, a ako je, onda je odgovornost prvenstveno premijerova – poručuje Novak te se pita zašto se sustavno uništavaju Hrvatske željeznice.

HDSSB-ov Krešimir Bubalo kritizirao je pak "maćehinski odnos HŽ-a prema Slavoniji i Baranji".

-–Cijena karte za Split smanjena je sa 208 na 104 kune, za Rijeku sa 129 na 64 kune, a Osijek je ostao na 149 kuna. Jeftinije je putovati iz Zagreba do Splita nego iz Zagreba do Osijeka, a znamo da ima manje kilometara. Pa tu se vidi jedan neravnopravan položaj i upravo o tome želim progovoriti. Gledajući Slavoniju i Baranju kao regiju koja je u teškoj situaciji, gledajući upravo da ljudi nam odlaze trbuhom za kruhom, gledajući upravo da ljudi vide i svoju šansu u Zagrebu, i onda treba Slavoniji i Baranji povećati cijene – objašnjava Bubalo te dodaje kako zbog jeftinijih autobusnih karata građani rjeđe putuju vlakom, pa će, primjećuje on, opet netko reći da pada broj putnika u željezničkom prometu i ukidati i ono malo preostalih linija. Posljednje 103 godine se nije ulagalo ništa u željeznički promet u Slavoniji i Baranji, pa Bubalo zaključuje kako je očito jedino Marija Terezija vodila brigu o tome dijelu Hrvatske. Zatražio je zato tematsku raspravu Sabora na tu temu kako bi ministar objasnio zašto se ništa po tom pitanju ne radi, od skupljih karata, ukidanja linija do nezaštićenih pružnih prijelaza.

Nezavisni Branko Vukšić također se zapitao što Vlada želi s HŽ-om, kakav HŽ želi i želi li uopće HŽ u vlasništvu države.

– Zamislite da u Francuskoj dodijele posao, izgrade svoju firmu i dodijele posao Britancima ili hrvatskoj firmi i da kažu naša firma je loša, naša firma ne zna poslovati, naša firma nije restrukturirana. Pazite, ministar kaže da Pružne građevine nisu restrukturirane. Pa zašto nisu? Pa tko treba restrukturirati, neki drugi? Tko će doći, Francuzi, Englezi, Islanđani? Tko će doći i restrukturirati, ako nije restrukturirano? – čudi se Vukšić ponašanju ministra i države.

HDZ-ov Ivan Šuker kaže da su Hrvatske željeznice najbolji primjer kako ova Vlada radi, odnosno ne radi s obzirom na to da u toj tvrtki nije provela strukturne reforme nakon kojih ovakvih problema ne bi bilo. Vlada je, dodaje on, i neefikasna što se tiče povlačenja europskih sredstava.

– Tko je to u Hrvatskoj je educiran, tko ima ljude, tko ima mehanizaciju da može raditi posao na obnovi pruge Dugo Selo-Križevci ako ne Pružne građevine? Pa zašto ga onda Vlada nije vlasnički restrukturirala jer ako govorimo o tome da ćemo nekoliko milijardi u sljedećih nekoliko godina uložiti u infrastrukturu HŽ-a, onda je logična stvar da poduzeće koje zapošljava tisuću i još nešto ljudi, koji zna raditi taj posao, bude najveći kandidat da radi taj posao – zanima Šukera.

>> Sabor o novom zakonu o referendumu

Komentara 2

GD
GDamir
17:37 25.02.2015.

Prvi puta da se slažem sa Sukerom.Eto i ja sa stotinama "uhljeba"već godinama kisnem na zimi i vjetru,pečem se na +40.Skolovan sam za pruzne kablove,uređaje i signalizaciju.Ti "uhljebi"su sposobni,vrijedni i pošteni ljudi.Ali dajmo mi posao strancima.Radili su Talijani dio slavonske dionice pa su uz los posao usput uništili Vibrobeton koji izrađuje pragove.Stvarno ne znam kako ovi misle dobit izbore.

TH
than
11:38 25.02.2015.

Oporba ih je tamo i uhljebila. Naravno da je protiv otpustanja... U HZ-u desetljecima nitko nije dobio posao na transparentan nacin. Sve veze i vezice. Zato HZ tako i dobro stoji. Dogodi se to kada se zaposle podobni, umjesto sposobnih.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije