Ministarstvo financija osnovalo je radnu grupu za izradu novog zakona o obveznom osiguranju u prometu, što je diglo na noge odvjetničke krugove u Hrvatskoj jer ih Vlada nije uključila u tu skupinu. Glavni oslonac za izradu novog zakona osiguravajuće su tvrtke, koje su na stol Slavka Linića donijele svoj prijedlog za koji odvjetnici kažu da bitno smanjuje prava osiguranika i reducira novčane naknade za ozljede u prometu.
I triput manje
Najkontroverznija ozljeda u prometu, ona za trzajnu ozljedu vrata, bila bi za osiguravatelje dva i pol do tri puta jeftinija nego sada. Odvjetnici tvrde da se sada za trzajne ozljede vrata najčešće dosuđuje 15 do 25 tisuća kuna odštete, a po prijedlogu osiguravatelja ta naknada ne bi mogla biti veća od 5000 kuna. Najveća odšteta za trajnu invalidnost limitirana je na milijun kuna. Hrvatska udruga za osiguranje još je 2009. pripremila "orijentacijsku medicinsku tablicu za procjenu tjelesnog i duševnog zdravlja", ali otkako je ugledala svjetlo dana nailazi na kritike medicinskih vještaka, sudaca i odvjetnika koji su je iščitali kao klasični pokušaj moćne interesne grupacije da smanji odštete i tako sebi stvori prostor za lakše poslovanje i veću zaradu osiguravatelja. Sudovi se, inače, u procjenama tjelesnih oštećenja i odšteta koriste orijentacijskim kriterijima za odštete koje je 2002. donio Vrhovni sud te tablicama iz 1996. čiji su autori brojni liječnici.
Hrvatska udruga za osiguranje angažirala je dr. Marijana Ćurkovića, čovjeka koji je veliki autoritet u tom području jer osim profesorske karijere ima i menadžerskih iskustava kao jedan od čelnih ljudi u Croatiji osiguranju i koncernu Agram, da pripremi nove tablice. No, u Hrvatskoj odvjetničkoj komori navode da su u Ćurkovićevim tablicama svi postoci tjelesnog oštećenja znatno umanjeni, dok se kod više teških tjelesnih ozljeda ukupan postotak oštećenja određuje tako da se prva ozljeda vrednuje predviđenim postotkom, druga po redu tek polovinom predviđenog postotka, treća četvrtinom... Primjerice, dvadesetogodišnjak za osobito tešku ozljedu (96 do 100 posto trajne invalidnosti) ne može dobiti više od milijun kuna odštete. Simboličan je to iznos za trajnu invalidnost ima li se na umu da se sada i za manje ozbiljne ozljede dosuđuju odštete od nekoliko milijuna kuna. Sadašnje odštete uključuju naknadu za fizičku bol, strah i smanjenje životne aktivnosti, a prema prijedlogu osiguravatelja, uopće se ne bi isplaćivala naknada za strah, kao ni za bolove ako nisu neuobičajeno jaki i ne prouzrokuju patnju. Glavni je prigovor odvjetničkih i sudačkih krugova da bi takav zakon bitno smanjio ovlasti sudske vlasti, a postojali bi i dvojaki standardi – osobe koje se ozlijede u prometu dobile bi niže odštete od onih koji se, npr., ozlijede na poslu, što dovodi u pitanje i ustavnost odredbe.
Marijan Ćurković, jedan od autora spornih orijentacijskih tablica, kaže da Hrvatska ne bi bila prva država u Europi koja bi zakonom propisala postotak tjelesnih oštećenja i odšteta. Prije nas učinili su to Španjolska, Portugal i Italija, a tamošnji su ustavni sudovi odbili prigovore takve vrste.
'Vlada će odlučiti'
– Ako država uvodi obavezu osiguranja, ima pravo odrediti i kolike će biti odštete. Naš je prijedlog samo jedan od mnogih, a Vlada će na kraju odlučiti kakav će biti zakon – ističe Ćurković.
U ministarstvu financija su nam potvrdili da su dobili zahtjev osiguravatelja, ali tvrde da će ga tretirati ravnopravno s drugim prijedlozima, ako ih bude.
Mafija se udruzila sa boljsevicima i evo rezultata , narode sto to trpis ?!