Učenici u našim školama, koji su proteklih godina o holokaustu i njegovu značenju učili malo ili gotovo ništa, već ove školske godine o tragediji židovskoga naroda, ali i o stradanju Roma, Srba i Hrvata u Drugom svjetskom ratu, genocidu, rasizmu i ksenofobiji trebali bi naučiti mnogo više. - Učitelji i nastavnici pripremaju se za odgoj u toleranciji, ljudskim pravima, a u sklopu toga aktualizira se i holokaust kao povijesna činjenica kako se više nikada ne bi ponovila - kazala nam je voditeljica Koordinacije za demokratsko građanstvo i savjetnica u Zavodu za unapređenje školstva Ingrid Jurela Jarak.
Učenička istraživanja
- Ponudili smo nastavnicima mnogo materijala, adresa gdje mogu potražiti pomoć i potaknuli smo ih da od učenika traže istraživanja, da inzistiraju na prezentiranju dječjih radova o tim temama - ističe I. Jurela Jarak. Sadržaj usko povezan uz holokaust, ali i stradanje ostalih naroda u nacističkim logorima smrti, trebalo bi povezati uz učenje povijesti u 7. i 8. razredu osnovne škole te u 4. razredu srednje škole, kada se obrađuje nacionalna povijest.
- Kod djece se mora poticati snošljivost, tolerancija različitosti, multikulturalnost i vlastiti identitet kako bi se mogao prihvatiti tuđi. Treba govoriti o holokaustu, ali i o Bleiburgu i Domovinskome ratu. Cilj je da na tragedijama koje su se dogodile učenici nauče da se one ne smiju ponoviti - ističe I. Jurela Jarak.
- Ne treba djecu opterećivati prošlošću niti potencirati tragediju samo jednoga naroda.
Novi udžbenici
Ingrid Jurela Jarak ocjenjuje kako je veliki napredak učinjen odlukom Ministarstva prosvjete da se Dan holokausta i sprečavanja zločina protiv čovječnosti u školama obilježava 27. siječnja.
- Treba mijenjati i udžbenike, posebno iz povijesti - ističe ravnateljica Spomen-parka Jasenovac Nataša Jovičić, čija ustanova aktivno kreira program obilježavanja, ali i podučavanja djece o važnosti ljudskih prava. Tvrdi da je obrazovanje o genocidu, stradanju antifašista i holokaustu polazište za rad s učenicima na razumijevanju i prihvaćanju različitosti, a time na prevladavanju ksenofobije, rasizma i seksizma, kao i etničke i vjerske isključivosti.
Irena Kustura