Fina još zaprima očitovanja

Osobni bankrot: Zasad se pokreće 53.000 stečajeva

Predsjednici sudova ministru Bošnjakoviću rekli su kako su spremni za stečajeve potrošača
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
27.02.2019.
u 06:38

Zasad je od 106.000 upućenih poziva 10.000 blokiranih dalo suglasnost, a još 43.000 nije se očitovalo do isteka roka pa se pretpostavlja da su dali suglasnost

Fina je do 21. veljače ove godine poslala na adrese blokiranih građana ukupno 106.090 poziva na očitovanje svima onima koji su ispunili zakonske uvjete za provedbu jednostavnog postupka stečaja potrošača. Prema Zakonu o stečaju potrošača, Fina je od početka godine dužna svim ovršenicima koji u njezinu očevidniku imaju evidentirane neizvršene osnove za plaćanje u iznosu do 20.000 kuna po glavnici i zbog toga su neprekidno u blokadi dulje od tri godine poslati poziv da se u roku od 15 dana očituju jesu li suglasni s tim da se nad njihovom imovinom provede jednostavni postupak stečaja potrošača. Zasad je Fina zaprimila 32.800 očitovanja.

Suglasnost odbilo dati 22.800

Potrošači imaju mogućnost dati suglasnost za provedbu postupka jednostavnog stečaja potrošača ili odbiti dati suglasnost za taj postupak. Zasad je oko 10.000 potrošača dalo suglasnost pa su u odnosu na njih nadležnim općinskim sudovima poslani prijedlozi za provedbu jednostavnog postupka stečaja potrošača. To znači da ih je 22.800 zasad odbilo dati suglasnost. Fina je u odnosu na još 43.000 potrošača utvrdila da postoji tzv. presumirana suglasnost. Naime, za sve one koji se u zakonskom roku nisu očitovali vrijedi pretpostavka da su dali suglasnost na provedbu postupka pa su i za njih sudovima poslani prijedlozi. Kako su nas izvijestili iz Fine, prijedlozi se šalju nadležnim općinskim sudovima sukladno dnevnoj dinamici slanja koja je dogovorena s Ministarstvom pravosuđa.

POGLEDAJTE VIDEO Kako u osobni bankrot:

Naime, ministar pravosuđa Dražen Bošnjaković 15. veljače sa suradnicima, državnim tajnikom dr. sc. Kristijanom Turkaljom te pomoćnicama Lanom Letilović i Mirelom Fučkar, održao je sastanak s predsjednicima općinskih sudova. Osim o reorganizaciji mreže sudova, spajanju općinskih i prekršajnih sudova od početka godine, tema sastanka bio je i jednostavan stečaj potrošača. Tada je na sudovima zaprimljeno 2369 prijedloga, dok ih je 13.816 bilo spremno za slanje. Predsjednici sudova su, prema priopćenju Ministarstva pravosuđa, na tom sastanku iskazali pripremljenost sudova i spremnost za rad na povećanom broju predmeta jednostavnog stečaja potrošača.

Fina obrazlaže kako će sud “obustaviti jednostavni postupak stečaja potrošača ako potrošač u roku od 60 dana od dana otvaranja postupka stečaja potrošača povuče očitovanje kojim je dao suglasnost za provedbu predmetnog postupka. Navedena odredba odnosi se i na one potrošače koji se nisu očitovali u propisanom roku od 15 dana od dana dostave poziva te se je za njih presumirala suglasnost na provedbu jednostavnog postupka stečaja potrošača”.

Zanimalo nas je kakav je smisao te zakonske odredbe jer to znači kako su se Fina i sudovi uzaludno angažirali na tim poslovima, uzalud trošili radno vrijeme, stvarali spise, dopisivali se, arhivirali!? I sve to o trošku poreznih obveznika jer je postupak u cijelosti besplatan za potrošača pa se i eventualni troškovi povjerenika isplaćuju iz sredstava državnog proračuna.

U protivnom ostaju blokirani

Iz Fine smo na taj upit dobili sljedeći odgovor: “Propisivanjem navedene odredbe potrošačima koji su pristali na provođenje jednostavnog postupka stečaja potrošača daje se mogućnost da se u postupku pred sudom predomisle vezano uz prethodno danu suglasnost za provođenje postupka, iz bilo kojeg razloga. Također, na navedeni se način potrošačima za koje je prijedlog sudu poslan temeljem presumirane suglasnosti ostavlja mogućnost da se izričito izjasne da ne žele da se za njih provede jednostavni postupak stečaja potrošača.”

Kako nam je objašnjeno u Ministarstvu pravosuđa, postupci su u interesu potrošača jer u protivnom ostaju blokirani pa ih se na taj način željelo potaknuti na provedbu stečaja. Smisao je postupka da se, bez obzira na to može li vjerovnik naplatiti dug do 20.000 kuna, konačno nakon više od tri godine, pokušajem naplate iz pokretne imovine deblokira račun potrošača. Ako sud utvrdi da je vrijednost potrošačeve unovčive imovine do 10.000 kuna, po službenoj dužnosti donijet će rješenje o otvaranju i zaključenju jednostavnog postupka stečaja potrošača. U tom slučaju neće imenovati povjerenika ni odrediti razdoblje provjere ponašanja, već će osloboditi potrošača obveze plaćanja preostalih obveza.

Komentara 12

SS
simpatican.simpa
08:59 27.02.2019.

Zanimljivo da nitko ne postavlja pitanje zašto je većina ovršenih, blokiranih u takvoj situaciji ? Tko je prouzročio takvu situaciji, tko je opljačkao, uništio građane. Nisu svi svojom krivicom, zbog kockanja, pijančevanja u situaciji, ima i neodgovornih ali zasigurno dobarr dio njih je Država prevarila od raznih stečajnih, predstečajnih, neisplata plaća, gubitak posla, lihvara, uglednih poduzetnika. Umjesto da Država štiti i sprječava takve situacije ona osigurava 'dostojan' pokop i poniženje.

DU
Deleted user
07:30 27.02.2019.

Umjesto da vlada pokreće nova poduzeća i ulaganja u razne projekte , ona pokreće osobne bankrote. Bravo za Frankenštajn koaliciju.

ST
stefj
09:05 27.02.2019.

Iz priloženog se vidi da ljudi ili nisu dobro obaviješteni što je osobni bankrot ili ne žele da im sva imovina uđe u stečajnu masu... Neki namjerno ne žele odblokirati račune, zarađuju na crno ili negdje vani i jednostavno ne žele niti će ikada vratiti dug. Neki su se i namjerno zadužili, prepisali svu imovinu na potomke, primaju mirovinu preko zaštičenog računa i odnijeti će dug u grob sa sobom... Uglavnom, ima puno toga, ovim zakonom će se dio toga malo pročistiti, ali se neće riješiti. I dalje će ostati veliki problem visokih nameta na pokretanje ovrhe, a kojih se država ne želi odreći. FINA i javni bilježnik su i dalje najveći trošak za veliki dio dužnika, ako imate dug od par lipa ili kuna, te dvije stavke će vas uništiti...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije