ISPRAVAK

OTP banka: Nije određeno na kojim prodajnim mjestima se može koristiti kartica, svi se mogu prijaviti

Ivana Ivanovic/PIXSELL
04.03.2021.
u 09:42

Trgovački lanac Tommy je u najvećoj mjeri zadovoljavao preduvjete koje je zahtjevao Grad u smislu rasprostranjenosti trgovina

OTP banka sudjeluje u socijalnom programu Grada Splita „Moj zlatni Split“ u sklopu kojega se umirovljenicima s niskim primanjima omogućuje korištenje posebnih kartica OTP banke. Kartice se mogu koristiti u trgovačkom lancu Tommy te u nizu drugih mjesta uključujući kulturne i sportske događaje za ostvarenje značajnih popusta.

U pripremi je mogućnost korištenja kartica kod dodatnih osam partnera, čime će se omogućiti socijalno ranjivim umirovljenicima korištenje kartica u dodatnim trgovinama i ljekarnama. Napominjemo da OTP banka u ovom programu ne ostvaruje prihode niti od Grada niti od korisnika kartice, nego sudjeluje kao partner u društveno korisnom programu za umirovljenike slabijeg imovinskog stanja. Odabir OTP banke kao partnera Gradu Splitu je bio logičan izbor, upravo zbog naše lokalne zastupljenosti te dostupnosti poslovnica umirovljenicima, koji su u velikom broju naši klijenti.

U članku se navodi da je OTP banka „u internim dogovorima odredila da se taj novac može trošiti samo u Tommyju“. Nikakvim internim dogovorima niti politikama banke nije određeno na kojim prodajnim mjestima se može koristiti kartica. Bilo koji trgovački lanac ili poslovni subjekt se može prijaviti za korištenje kartice, u skladu sa zahtjevima koje je banci postavio Grad. Podsjećamo da se banka obvezala Gradu da će za prvu fazu projekta omogućiti korištenje kartica u jednom od trgovačkih lanaca s dobro razvijenom mrežom prodajnih mjesta na području grada Splita.

Trgovački lanac Tommy je u najvećoj mjeri zadovoljavao preduvjete koje je zahtjevao Grad u smislu rasprostranjenosti trgovina ali, i tehničke pokrivenosti trgovina POS uređajima OTP banke. Naravno, od samog početka projekta namjera je bila omogućiti korisnicima korištenje kartice na što više prodajnih mjesta čim se u prvoj fazi projekta uvjerimo da sve uistinu dobro funkcionira. Druga faza projekta je pokrenuta i u istoj se očekuje uključivanje novih partnera, a sve u koordinaciji s Gradom Splitom s ciljem dodatnog poboljšanja usluge korisnicima ove kartice.  

Dalje u tekstu se navodi da: „To dovodi do bizarne situacije u kojoj privatna banka određuje tijek novca iz gradskog proračuna“. Banka ne može određivati svrhu u koju se novac troši, niti to radi. Uz to, banka je u transakciji samo financijski posrednik, jer Grad usmjerava novac izravno klijentima i oni ga koriste. Slijedom toga, nisu istiniti navodi:  „samo u veljači ove godine Grad je na ime programa "Moj zlatni Split" OTP banci uplatio nešto manje od pola milijuna kuna, točnije 482.650 kuna“ „Grad je od početka projekta do danas u to ime uplatio oko 7 milijuna kuna OTP banci“, jer se novac ne uplaćuje banci nego klijentima na njihove račune.
Nadalje, u članku piše: „Drugim riječima, OTP kao matična banka splitske uprave s računa Grada Splita svakog mjeseca uzima novac te ga zatim raspodjeljuje na kartice koje se troše u trgovini“.

Prema pravilima bankarskog poslovanja, banka ne smije i ne može uzeti novac s računa klijenta (u ovom slučaju Grad), nego klijent sam prebacuje sredstva sa svog računa za predviđene svrhe na račune korisnika kartica. Uz to, novinar navodi: „nakon čega ga u gotovini isplaćuje OTP banka“. Postoji standardizirani postupak temeljem kojega se odvijaju kartične transakcije na kraju razdoblja definiranog ugovorom banke i klijenta. Međutim, te transakcije se nikada ne odvijaju u gotovini.

U članku se citira pravni stručnjak koji tvrdi da je trebao biti raspisan javni natječaj jer i banka ostvaruje prihod. Još jednom naglašavamo da OTP banka u ovom programu ne ostvaruje nikakve prihode ni od Grada Splita, ni od korisnika kartica. Potpuno opovrgavamo navod da je OTP banka zlorabila „dominantan položaj koji sigurno ima u Splitu s obzirom da se radi o banci koja je potekla u Splitu“. Činjenica jest da OTP banka u Splitu ima vrlo rasprostranjenu mrežu poslovnica, ali time nikako nije u položaju da zlorabi svoj tržišni položaj.

Rado bismo vidjeli te pozivamo i druge banke da se uključe u društveno korisne programe u bilo kojoj sredini u Hrvatskoj, pa tako i Splitu, kojima bi pružale usluge klijentima i korisnicima socijalnih programa bez naplate, pa čak i bez naknade vlastitih troškova koje imamo u ovakvom programu.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije