NEREALIZIRANI AMBICIOZNI PLANOVI

Ovi svjetski mostovi ne vode nikamo: Bačeni milijuni na njih, a nitko ih ne koristi. Na popisu i 'biseri' iz Hrvatske

Karlovac: Napušten "Vukli?ev" most koji ve? godinama nema prilaznu cestu
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
01.12.2024.
u 10:11

Poznati kao "Bridge to nowhere" ili na njemačkom "Soda-Brücke", ovi mostovi stoje kao nijemi svjedoci ambicioznih planova koji se nikada nisu u potpunosti realizirali

Diljem svijeta postoje fascinantni primjeri infrastrukturnih projekata koji su ostali nedovršeni – mostovi koji doslovno ne vode nikamo. Poznati kao "Bridge to nowhere" ili na njemačkom "Soda-Brücke", ovi mostovi stoje kao nijemi svjedoci ambicioznih planova koji se nikada nisu u potpunosti realizirali.

Mostovi koji nemaju pristupne ceste ili završavaju usred prirode često su rezultat nepopunjenih ili nedovršenih infrastrukturnih projekata. Razlozi za njihovo postojanje mogu biti različiti, a među najčešćima je nedostatak financijskih sredstava, zbog kojih most nije dovršen u punom opsegu. U nekim slučajevima, mostovi su uništeni zbog prirodnih katastrofa ili ratova. Drugi razlog može biti i činjenica da most više nije u upotrebi, ali nije srušen zbog visokih troškova rušenja.

U mnogim situacijama, mostovi su bili završeni, ali pristupne ceste koje bi omogućile njihovu funkcionalnost nikada nisu izgrađene. Ipak, postoji i ona najkontroverznija mogućnost, a to je da su mostovi izgrađeni kao dio projekata koji su služili za pranje novca ili neopravdano trošenje javnih sredstava.

Jedan od najpoznatijih primjera je Most preko rijeke Yalu između Kine i Sjeverne Koreje, vrijedan 330 milijuna dolara. Iako je most dovršen 2015. godine, na sjevernokorejskoj strani nije povezan s cestovnom mrežom. U Njemačkoj postoji poseban izraz za ove mostove – "Soda-Brücke". Mnogi su izgrađeni 1970-ih kao dio planirane mreže autocesta, ali zbog naftne krize i rastućeg ekološkog osvještenja nikada nisu dovršeni. Jedan od najpoznatijih primjera je most kod Euskirchena, planiran kao dio Autobahn 56.

U SAD-u je najpoznatiji "Bridge to Nowhere" u planinama San Gabriel u Kaliforniji. Izgrađen 1936. godine, trebao je povezivati zajednicu Azusa s planinskim gradom Wrightwood, ali nakon velike poplave 1938. godine pristupne ceste nikada nisu dovršene.

I Hrvatska ima svoje "mostove u nigdje". Najpoznatiji je niz godina bio Vukelićev most preko Korane kod Karlovca, u čiju je gradnju uloženo oko 50 milijuna kuna, ali godinama je stajao nedovršen zbog problema s pristupnim cestama. U Istri je zanimljiv primjer most preko potoka pokraj sela Korelići u Dragućskoj vali. Ne vodi nikamo, ali je zato obnovljen prije i više od desetljeća. Doduše, do mosta, kako piše Istarski, s jedne strane vodi makadam, ali s druge vas dočeka neuređeni, gotovo pa šumski put.

Ovo su najduži mostovi u Hrvatskoj: Jedan je godinama vodio 'u nigdje', a drugi je naš najveći ponos

Karlovac: Napušten "Vukli?ev" most koji ve? godinama nema prilaznu cestu
1/18

Komentara 6

Avatar rubinet
rubinet
10:14 01.12.2024.

"mostove u nigdje".....Koji je to izraz? O jeziče, budi jak i otporan!

ZO
Zorica48
10:30 02.12.2024.

Bacenih 50 miliona kuna. Most kod. Karlovca .Jasno spominje se a tko drugi nego hadezrovac. Na njega smo.zaboravili. Bilo bi.zanimljivo da.neki novinar napravi.inventuru.od.devedesetih koliko je bilo korupcije- pljacke u.Hdz-,u s koliko u.Sdp-u. Poimence. Mislim da bi bilo 95% hadeze. ZaZa dobrobit drustva konacno bi.trebsli dobiti taj podatak.

ST
sttipe
21:07 01.12.2024.

Mi na granici Kaštela, i Solina, kraj Metroa, na magistrali, imamo semafor, koji radi zastoj i gužve, na ravnoj cesti usrid ničega!! (Nema naselja s puno stanovnika, pokraj).. Pokraj semafora već 30 godina propada već napravljen ali ne spojen, nadvožnjak,, kojem fali 70-80 metara asfalta da se semafor može ukloniti!!! Da imamo ijedne novine koje nemaju politički izbor tema, bija bi nadvožnjak na naslovnicama, svaki dan, 30 godina!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije