Najuspješniji lanci

Pad Mercatora, Lidl i Kaufland probili su se iza Konzuma

'06.02.2013., Zagreb - Agrokor, Ivica Todoric predsjednik Agrokor koncerna i Rick Weilens, predsjednik Uprave NineSigma za Europu potpisali ugovor o suradnji. Photo: Robert Anic/PIXSELL'
Robert Anić/Pixsell
27.05.2013.
u 10:00

Vodeći Konzum, koji je i na Fininoj listi 1000 najvećih poduzetnika u Hrvatskoj među prva tri, iza Ine i HEP-a, ostvario je ukupne prihode od 13,5 milijardi kuna

Konzum je i dalje uvjerljivo prvi, a slijede Plodine, Tisak i Lidl, koji je za 70-ak milijuna kuna ukupnih prihoda prestigao Mercator, podaci su Fine o poslovanju maloprodajnih trgovačkih lanaca u 2012. godini. Vodeći Konzum, koji je i na Fininoj listi 1000 najvećih poduzetnika u Hrvatskoj među prva tri, iza Ine i HEP-a, ostvario je ukupne prihode od 13,5 milijardi kuna, što je oko 142 milijuna više nego godinu prije. Uprihodio je više nego Plodine, Lidl, Mercator, Kaufland i Spar zajedno, dok mu je dobit i dalje u plusu za 270 milijuna kuna, ali 39,5% manja u odnosu na 2011. Analitičari tvrde kako neto dobit sigurno ne daje pravu sliku o uspjehu poslovanja, zna li se da, u Konzumovu primjeru, ovisi i o upravljačkoj proviziji Agrokoru, a i o troškovima kamata koje je Agrokor prebacio na svoj maloprodajni trgovački lanac.

Pevec se vraća

Najveći gubitnik među trgovcima lani je bio Mercator-H sa 2,65 milijardi kuna prihoda, što je dvoznamenkasti pad od 11% te 456 milijuna kuna gubitka prije oporezivanja, što je u odnosu na prihode pad od 18,2 posto. Lidl je ostvario 2,63 milijarde kuna ukupnih prihoda u odnosu na 2,41 milijardu iz 2011. te gubitak prije oporezivanja od 41,4 milijuna, a slično je bilo i s Kauflandom s tek neznatno manjim prihodima od 2,53 milijarde kuna i gubitkom od 24,3 milijuna kuna, što je rezultat na koji utječu i super-rabati dvaju diskontera dogovoreni na razini čitave Europe. No pod kapom matičnog Schwarza, Lidl i Kaufland zajedno premašuju 5 milijardi kuna prihoda i zapravo su drugi trgovac u Hrvatskoj.

Spar i Billa povećali su ukupne prihode u odnosu na godinu ranije te završili s gubitkom po 100-tinjak milijuna kuna, a Kozmov neto gubitak iznosi 24% ukupnih prihoda, koji su također u padu. Plodine su prihode u 2012. povećale 7% dok im je dobit u odnosu na prihode rasla 1,3%. Tommyju su prihodi rasli čak 35,6%, odnosno za gotovo pola milijarde, dobit za 1,3%, a profitirali su i drugi lokalni trgovci poput Studenca (NTL-a), KTC-a ili Metss grupe.

Među dobitnicima svakako valja izdvojiti i dm-drogerie markt sa 7,7% većom dobiti u odnosu na prihode te Müller sa 1,1%, a uspješan je i Pevec koji se uspio vratiti na tržište i opet pridobiti kupce, dok je francuski Bricostore najavio odlazak iz Hrvatske, a Baumax iz Slovenije.

Privatni konzultant Drago Munjiza kaže kako hrvatska maloprodaja kontinuirano pada po potrošnji od 2008., unatoč rastu cijena i prodajnih kvadrata. To je dokaz da je promet "isto za isto", dakle u istim kvadratima koji su postojali 2008. pao barem dvadesetak posto, objašnjava, ističući kako je maloprodaja u 2012. ukupno rasla za 4%, odnosno na 54,2 milijarde kuna u odnosu na 2011.

Pada kvaliteta usluge

U to, tvrdi Munjiza, treba uračunati rast cijena, odnosno inflaciju i rast kvadrata, te se može zaključiti da je prihod trgovaca više-manje stagnirao u apsolutnom iznosu, ali je realno manji (količinski) barem za 4 do 5%, dok je neto dobit pala 0,4%. S negativnim trendom u sektoru posljednjih godina pada i broj zaposlenih, prosječna plaća te kvaliteta usluge.

>>Konzum i Atlantic povećali prihod, Dukat 12 milijuna kuna u gubitku

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije