S nedavnim otvorenjem još jedne trgovine na krajnjem jugu, u Župi dubrovačkoj, Kaufland Hrvatska nastavlja najavljenu ekspanziju u Hrvatskoj. Kolika su dalja planirana ulaganja, zašto je dobro raditi u Kauflandu, imaju li problema s pronalaženjem radne snage, je li kod njih bilo neopravdanih poskupljenja, zašto se nisu odazvali tzv. Bijeloj listi Ministarstva gospodarstva..., razgovaramo s Patrickom Rudatom, predsjednikom uprave Kauflanda Hrvatska.
Bliži se Uskrs. Hoće li u Kauflandu biti uskrsnica?
Uz božićnicu u iznosu od 332 €, naši zaposlenici dobivaju i uskrsnicu u visini od 66 € po osobi. Osim toga, dva puta godišnje isplaćujemo neto premiju za ostvarene radne rezultate u prosječnom iznosu od 330 eura. Uz to, isplaćujemo i regres za sve zaposlenike na nerukovodećim radnim mjestima u iznosu od 100 eura neto te premije za zaposlenike u poslovnicama i logističko-distributivnom centru koji se isplaćuju za rad u ljetnoj sezoni.
Zašto je dobro raditi u Kauflandu? Imate li vi problema u pronalaženju radne snage?
Za nas su zaposlenici na prvom mjestu i dajemo sve od sebe kako bismo im se zahvalili na razne načine. Zato smo, primjerice, našim zaposlenicima na nerukovodećim radnim mjestima povećali plaće već treći put u samo godinu dana. Kao velika međunarodna tvrtka i nositelj certifikata Top Employer i raznih drugih certifikata kao što su Poslodavac partner, Above and Beyond ili i Mamforce, uočili smo da smo u posljednjih nekoliko godina kao poslodavac postali još atraktivniji, što nam relativno olakšava pronalazak novih zaposlenika. Potencijalni budući zaposlenici ne samo da znaju da su kod nas plaće iznadprosječne, već znaju i da pružamo odlične mogućnosti za učenje i razvoj te se prema njima odnosimo pravedno. Primjerice, mi smo jedan od rijetkih trgovačkih lanaca koji ima petodnevni radni tjedan. Osim toga, svaki naš zaposlenik na nerukovodećoj poziciji sam digitalno evidentira svoje radno vrijeme te se tako svaka minuta rada plaća. Imamo i jasno definiranu korporativnu kulturu, koja je svakako prioritet u našem svakodnevnom poslovanju. Prema mom mišljenju, tvrtkom se ne može upravljati samo prema ključnim pokazateljima uspješnosti. Mnogo je važnije fokusirati se na organizacijsku kulturu i suradnju između odjela. To je jedini način da se postigne dugoročni uspjeh.
Posljednje tri godine u velikoj ste ekspanziji na hrvatskom tržištu. Zadnja trgovina nedavno je otvorena u Župi dubrovačkoj. Kolika su vam ulaganja?
Naša prošlogodišnja investicija ukupno je iznosila gotovo 60 milijuna eura. Otvorenjem nove poslovnice u Župi dubrovačkoj i planiranim otvaranjem poslovnica u Vodicama i Varaždinu, ove se godine već približavamo brojci od 50 poslovnica! Važno nam je da našim kupcima nudimo mogućnost da sve obave na jednom mjestu. Želimo da kod nas mogu pronaći sve što im treba, ali i više od toga. Stoga surađujemo s koncesionarima te uz raznoliku ponudu proizvoda nudimo i druge usluge poput frizerskih salona, pošte, kioska, ljekarni itd.
S prelaskom na euro najavili ste zaokruživanje cijena na niži iznos. Koliku korist od toga imaju kupci?
Važno nam je pružiti podršku našim kupcima na najbolji mogući način, posebno u današnjim izazovnim vremenima. Stoga smo još početkom godine odlučili više od 15.000 proizvoda zaokružiti redovne cijene na niže. Osim toga, našim kupcima uvijek nudimo veliki izbor proizvoda naše vlastite robne marke koji su izrazito kvalitetni, ali cjenovno povoljniji. Naravno, i naše tjedne ponude planiramo tako da odgovaraju zahtjevima i potrebama naših kupaca.
Je li se u Kauflandu promijenila prosječna košarica (po kupcu)? Ili je prosječan kupac promijenio svoje navike u ovoj krizi?
Uočili smo da kupci u kriznim vremenima prije svega više kupuju proizvode naših vlastitih robnih marki.
Stalno se govori o "dodatnom profitu" koji trgovci prehrambenim namirnicama ostvaruju zbog rasta cijena i marži. Je li Kaufland ostvario veliku dobit u 2022. godini?
Želim naglasiti kako u Kauflandu nije bilo niti će biti neopravdanih poskupljenja. Zbog povećanja nabavnih cijena došlo je do povećanja prodajnih cijena. Pritom marže nismo povećali, već smo ih za mnoge artikle snizili kako bismo našim kupcima bili što veća podrška u ovoj situaciji. Zdrav razvoj naše tvrtke temeljen je na trudu i predanosti naših zaposlenika. Kako bismo uspjeh Kauflanda prenijeli našim zaposlenicima, nastavit ćemo ulagati u njihovo daljnje usavršavanje i razvoj plaća te u stalnu optimizaciju procesa u svim područjima.
Zašto Kaufland nije dio tzv. "Bijele liste trgovaca" koju je predstavilo Ministarstvo gospodarstva?
Smatramo da je ideja stvaranja transparentnosti za kupce općenito vrlo dobra, ali nažalost ne možemo sudjelovati u ovoj kampanji na temelju podataka navedenih u popisu artikala jer za to ne postoji odgovarajuća metodologija.
Kako ćete reagirati sada kad Ministarstvo gospodarstva putem vanjskih popisivača dolazi do cijena u Kauflandu i objavljuje ih javno putem aplikacije Kretanje cijena?
Transparentnost u kontekstu cijena kod nas je uvijek prisutna, neovisno o aktualnim događanjima. Svakodnevno osiguravamo da kupci mogu pronaći cijene proizvoda koje ih zanimaju, bilo putem naših standardnih komunikacijskih kanala kao što su to letak, naša Kaufland aplikacija, ili pak pomoću transparentnog prikazivanja cijena u trgovinama. No, kako bi se usporedila cijena istog proizvoda kod više trgovaca, potreban je barkod.
Jeste li zadovoljni suradnjom s domaćim dobavljačima? U kojoj je mjeri roba u Kauflandu iz domaće proizvodnje, pogotovo kada je riječ o proizvodima koji se brže prodaju, poput mesa, voća i povrća?
Usko surađujemo s hrvatskim proizvođačima od početka našeg postojanja u Hrvatskoj, dakle više od 20 godina, i jako smo zadovoljni. Kako bismo im pružili najbolju moguću podršku, prije nekoliko godina pokrenuli smo projekt "Naše mi najbolje paše". U sklopu tog projekta surađujemo sa 65 različitih hrvatskih proizvođača i pružamo im naše komunikacijske i marketinške kanale kako bismo njihovo poslovanje i robu približili kupcima. Također smo pokrenuli još jedan projekt, model ugovorene proizvodnje, projekt kojim s pomno odabranim lokalnim proizvođačima sudjelujemo u uzgoju određene sorte od biranja sjemena, nadgledanja razvoja te konačno do plasiranja u trgovine Kauflanda. Osim toga, obvezali smo se da ćemo samo u ovoj godini otkupiti više od 10.000 tona voća i povrća od raznih domaćih dobavljača. Sretni smo što na ovaj način možemo poticati hrvatsko gospodarstvo.
U nekim europskim zemljama došlo je nestašice određenih namirnica. Očekuje li se to i u Hrvatskoj, odnosno u Kauflandu?
Kao velika međunarodna tvrtka, imamo prednost što smo dio velike mreže i što smo sigurni. Naši opskrbni lanci su stabilni, a naši procesi pružaju našim kupcima širok asortiman po najboljim mogućim cijenama, čak i u teškim vremenima.
Kakvi su vam planovi za ovu godinu?
Nastavljamo sa širenjem naše mreže poslovnica u Hrvatskoj. Trenutno su u izgradnji još dvije poslovnice, u Vodicama i Varaždinu, a do kraja ove godine otvorit ćemo preko 100 novih radnih mjesta. Osim toga, ove ćemo godine dodatno pokrenuti proširenje našeg logističko-distributivnog centra kako bismo osigurali optimalnu isporuku našoj brzorastućoj mreži poslovnica. Kao jedan od najvećih trgovaca prehrambenim namirnicama u Hrvatskoj, svjesni smo svoje društvene odgovornosti. Zahvaljujući dugogodišnjoj intenzivnoj suradnji s hrvatskim proizvođačima, nastavit ćemo širiti asortiman održivih proizvoda po najboljim mogućim cijenama.
Smatram da je moja osobna odgovornost promicati važnost naše korporativne kulture i staviti je ispred procesa i ključnih pokazatelja u svakodnevnom poslovanju. Pomoću naših jasno definiranih korporativnih vrijednosti povezanost, poštovanje, povjerenje, podrška i zabava, cilj nam je za svakog zaposlenika stvoriti ugodno radno okruženje koje je orijentirano na učinak i to ćemo nastaviti činiti i u ovoj godini.
Još samo da preuzmemo njemački kao službeni jezik i bit će sve kako je planirano. Hrvatska kao najsiromašnija njemačka pokrajina, izvor jeftine radne snage