Mnogi su vozači nestrpljivi i nervozni kada im u susret dolazi kolona vozila, a oni su prisiljeni polako voziti iza nekog traktora. Iako hvataju prvu priliku da ga zaobiđu, dogodi se da se u vrijeme pretjecanja pred njima iznenada stvori auto koji im nailazi iz suprotnog smjera pa moraju naglo kočiti i time dovode u opasnost sebe i druge u prometu.
– Ove se godine na cestama Varaždinske županije dogodilo 19 prometnih nesreća u kojima su sudjelovali traktoristi, a u kojima su lakše ozlijeđena četiri vozača traktora, dok je u ostalim slučajevima nastala samo materijalna šteta. Najviše nesreća dogodilo se zbog vožnje u pijanom stanju, zbog nepropisnog skretanja, nedržanja strane kretanja, neprimjerene brzine i slično. U županiji je registrirano više od deset tisuća traktora. Broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali traktoristi u odnosu na prošlu godinu pao je 21 posto – doznajemo od Marine Kolarić, glasnogovornice PU varaždinske. Napominje da su se lani dogodile 24 prometne nesreće u kojima su sudjelovali traktoristi, a među njima je bilo i neregistriranih traktora.
Osim prometnih nesreća, ove je godine bilo i šest događaja u šumama, njivama i na sličnim područjima u kojima su sudjelovali traktoristi, a jedan je čak i poginuo.
– S obzirom na poljodjelske radove, u ovo vrijeme sve je više traktora na cestama pa molimo vozače da u prometu sudjeluju samo s registriranim i tehnički ispravnim traktorima te da obvezno koriste svjetla za vožnju i označavanje vozila, i na traktorima i na priključnim vozilima, da ne voze pod utjecajem alkohola te da, ako prevoze putnike, to čine na propisan način – kaže glasnogovornica Kolarić, dodajući da vozači traktora tijekom uključivanja u promet moraju ukloniti zemlju i blato s kotača. Naglasila je da će policija ubuduće posebno kontrolirati traktoriste.
Već je vrijeme da se uvede red s tim traktorima i na cestama i po gradskim ulicama. Policija mora zbog preslabog protoka zabraniti prometovanje traktora i po gradu između ostaloga pošto oni definitivno stvaraju najveće gužve i zastoje u prometu. Također treba staviti i pod lupu prometovanje kamiona po gradu, koji usprkos zabrani i dalje bruje po gradu.