Web birači mogu odlučno utjecati na parlamentarne izbore

Pitaj političare - novi medijski show

marko_velika.jpg
import
08.09.2007.
u 10:50

Večernji list kao dnevne novine i news portal Vecernji.hr omogućit će hrvatskim građanima, ove godine prvi put, da direktno komuniciraju s kandidatima stranaka za Hrvatski sabor na izborima 2007. godine. Birači iz Lijepe naše i iseljeništva političarima će moći postavljati pitanja u formi kratkih videoisječaka. Jer uloga je interneta u politici svakim danom sve veća te će, bez sumnje, i ovogodišnje izbore, na kojima ćemo izabrati one koji će nas zastupati iduće četiri godine, obilježiti odlučan utjecaj “mreže svih mreža”. I to više nego nego ijedne dosad u slobodnoj i nezavisnoj Hrvatskoj.

Upravo zbog same forme dijaloga između građana i političara korisnici portala Vecernji.hr te čitatelji novina moći će osjetiti novu dimenziju pitanja kao i združenu snagu interneta i najutjecajnijih dnevnih novina u zemlji. Ne samo da će moći poslati svoja videopitanja i sudjelovati s ostalima u formiranju tijeka predizborne kampanje nego će ih moći i komentirati, ocjenjivati pitanja koja su postavili ostali korisnici, a potom i vidjeti koliko su ih puta pogledali, koje su najpopularnije teme o kojima se raspravlja... i to sve na interaktivan, ali lak i jednostavan način.

Kirinov primjer
– Koliko internet, zapravo, utječe na dnevne teme u tradicionalnom novinarstvu, dakle na televiziji, novinama, časopisima, radiju, pokazuje i primjer ministra Kirina. Ako je “Kiro prosviro” ili ako “Slovenci pokrenu rat na internetu”, onda je internetska zajednica prva koja će to doznati. Severinin je filmić, primjerice, “pridonio” informatičkoj pismenosti prosječnog hrvatskog građanina, a slučaj “Jubito” izoštrio osjećaj za specifično političke teme na internetu, odnosno one online teme koje mogu znatnije utjecati na područje političkog – smatra Domagoj Bebić s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu.

– Ono što se događa na internetu prelijeva se i u ostale medije pa onda o tome svi govore. Hrvatska je lider u regiji što se tiče interneta pa zacijelo možemo očekivati da će online aktivisti i ostali aktivni korisnici interneta imati znatan utjecaj na teme koje se budu pojavljivale u javnosti – kaže Domagoj Bebić, koji se u znanstvenom radu na FPZG-u bavi upravo pitanjima koja se tiču interneta i njegova utjecaja kako na ostale medije, tako i na ostala životna područja, osobito politička.

Upravo su obični ljudi, publika, korisnici, birači, a ne profesionalni novinari ili sami političari, oni koji sve više nameću teme o kojima će se raspravljati u prostoru javnosti. Uostalom, i u Hrvatskoj se u posljednje vrijeme počesto moglo čuti da će upravo web birači imati odlučan utjecaj na parlamentarne izbore 2007., i to zahvaljujući porastu broja priključaka na internet te sve većem broju kućanstava koja imaju širokopojasni pristup internetu (gotovo 300.000 broadband korisnika).

– Akteri digitalne demokracije mahom su korisnici višeg obrazovnog statusa i prije svega mlađa populacija. Prije sedam do deset godina utjecaj interneta na tijek i rezultate izbora bio je zanemariv, međutim, taj se utjecaj sve više osjeća i smatram da će ovogodišnji izbori u Hrvatskoj njime biti obilježeni više nego ikada prije – kaže dr. sc. Anđelko Milardović, voditelj Centra za politološka istraživanja.

Prva generacija
Kako političari s biračkim tijelom, tako i građani s političarima sve više komuniciraju preko interneta. Ove godine na izbore prvi put izlazi i generacija koja je odrasla uz internet te se mnogi stručnjaci slažu da će upravo online komunikacija snažno obilježiti predizbornu kampanju u RH. Uz današnju informatičku infrastrukturu lakše je sudjelovati u kreiranju glasa javnosti nego ikada prije u povijesti.

– U novoj će medijskoj formi, nezabilježenoj dosad u Hrvatskoj, Večernji list omogućiti svima koji to žele da neposredno sudjeluju u kreiranju tema u predizbornoj kampanji. Zašto bi isključivo “mašinerije” izbornih stožera to činile, kada i kako im odgovara, kada su političari tu radi birača, a ne obratno – smatra Ozren Kanceljak, direktor tvrtke Večernji list digital.

Stoga pozivamo sve koji imaju neki problem i kojima je stalo do budućnosti ove zemlje da postavljaju pitanja tamo gdje će se za njih najviše čuti i gdje ih na lak i jednostavan način može vidjeti najveći broj ljudi – na internetu.

A Večernji će se list potruditi da na ta pitanja odgovore oni kojima su i upućena – političari.

Više:
Pitaj političare


Zgrabi prvu kameru

Na dan Vecernji.hr posjeti više od 100.000 jedinstvenih korisnika (Unique Visitors). Vjerujemo da među njima ima dosta onih koji posjeduju kamere, digitalne fotoaparate ili mobitele s ugrađenom kamerom i da ćemo ujedinjeni biti jači i pokazati što mislimo. Pozivamo vas da ih iskoristite za sudjelovanje u raspravi koju otvaramo radi vas jer ovo je vaš dijalog s onima koji vas zastupaju i koji će iduće četiri godine odlučivati o vašim životima. Ako ne znate kako donijeti pravu odluku, najbolji je način da postavite pitanje s kojim se suočavate u svakodnevnom životu. Ključ je mudre odluke postavljanje pravog pitanja jer demokracija i jest vrsta političkog poretka u kojem građani imaju slobodu i pravo pitati kako bi na osnovi odgovora mogli donositi ispravne odluke. www.vecernji.hr/pitaj-politicare

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije