Večernji list kao dnevne novine i news portal Vecernji.hr omogućit će
hrvatskim građanima, ove godine prvi put, da direktno komuniciraju
s kandidatima stranaka za Hrvatski sabor na izborima 2007. godine.
Birači iz Lijepe naše i iseljeništva političarima
će moći postavljati pitanja u formi kratkih videoisječaka. Jer uloga je
interneta u politici svakim danom sve veća te će, bez sumnje, i
ovogodišnje izbore, na kojima ćemo izabrati one koji će nas
zastupati iduće četiri godine, obilježiti odlučan utjecaj
“mreže svih mreža”. I to više nego nego
ijedne dosad u slobodnoj i nezavisnoj Hrvatskoj.
Upravo zbog same forme dijaloga između građana i političara korisnici
portala Vecernji.hr te čitatelji novina moći će osjetiti novu dimenziju
pitanja kao i združenu snagu interneta i najutjecajnijih dnevnih novina
u zemlji. Ne samo da će moći poslati svoja videopitanja i sudjelovati s
ostalima u formiranju tijeka predizborne kampanje nego će ih moći i
komentirati, ocjenjivati pitanja koja su postavili ostali korisnici, a
potom i vidjeti koliko su ih puta pogledali, koje su najpopularnije
teme o kojima se raspravlja... i to sve na interaktivan, ali lak i
jednostavan način.
Kirinov primjer
– Koliko internet, zapravo, utječe na dnevne teme u
tradicionalnom novinarstvu, dakle na televiziji, novinama, časopisima,
radiju, pokazuje i primjer ministra Kirina. Ako je “Kiro
prosviro” ili ako “Slovenci pokrenu rat na
internetu”, onda je internetska zajednica prva koja će to
doznati. Severinin je filmić, primjerice,
“pridonio” informatičkoj pismenosti prosječnog
hrvatskog građanina, a slučaj “Jubito”
izoštrio osjećaj za specifično političke teme na internetu,
odnosno one online teme koje mogu znatnije utjecati na područje
političkog – smatra Domagoj Bebić s Fakulteta političkih
znanosti u Zagrebu.
– Ono što se događa na internetu prelijeva se i u
ostale medije pa onda o tome svi govore. Hrvatska je lider u regiji
što se tiče interneta pa zacijelo možemo očekivati da će
online aktivisti i ostali aktivni korisnici interneta imati znatan
utjecaj na teme koje se budu pojavljivale u javnosti – kaže
Domagoj Bebić, koji se u znanstvenom radu na FPZG-u bavi upravo
pitanjima koja se tiču interneta i njegova utjecaja kako na ostale
medije, tako i na ostala životna područja, osobito politička.
Upravo su obični ljudi, publika, korisnici, birači, a ne profesionalni
novinari ili sami političari, oni koji sve više nameću teme
o kojima će se raspravljati u prostoru javnosti. Uostalom, i u
Hrvatskoj se u posljednje vrijeme počesto moglo čuti da će upravo web
birači imati odlučan utjecaj na parlamentarne izbore 2007., i to
zahvaljujući porastu broja priključaka na internet te sve većem broju
kućanstava koja imaju širokopojasni pristup internetu
(gotovo 300.000 broadband korisnika).
– Akteri digitalne demokracije mahom su korisnici
višeg obrazovnog statusa i prije svega mlađa populacija.
Prije sedam do deset godina utjecaj interneta na tijek i rezultate
izbora bio je zanemariv, međutim, taj se utjecaj sve više
osjeća i smatram da će ovogodišnji izbori u Hrvatskoj njime
biti obilježeni više nego ikada prije – kaže dr.
sc. Anđelko Milardović, voditelj Centra za politološka
istraživanja.
Prva generacija
Kako političari s biračkim tijelom, tako i građani s političarima sve
više komuniciraju preko interneta. Ove godine na izbore prvi
put izlazi i generacija koja je odrasla uz internet te se mnogi
stručnjaci slažu da će upravo online komunikacija snažno obilježiti
predizbornu kampanju u RH. Uz današnju informatičku
infrastrukturu lakše je sudjelovati u kreiranju glasa
javnosti nego ikada prije u povijesti.
– U novoj će medijskoj formi, nezabilježenoj dosad u
Hrvatskoj, Večernji list omogućiti svima koji to žele da neposredno
sudjeluju u kreiranju tema u predizbornoj kampanji. Zašto bi
isključivo “mašinerije” izbornih stožera
to činile, kada i kako im odgovara, kada su političari tu radi birača,
a ne obratno – smatra Ozren Kanceljak, direktor tvrtke
Večernji list digital.
Stoga pozivamo sve koji imaju neki problem i kojima je stalo do
budućnosti ove zemlje da postavljaju pitanja tamo gdje će se za njih
najviše čuti i gdje ih na lak i jednostavan način može
vidjeti najveći broj ljudi – na internetu.
A Večernji će se list potruditi da na ta pitanja odgovore oni kojima su
i upućena – političari.
Više:
Pitaj političare
Zgrabi prvu kameru
Na dan Vecernji.hr posjeti više od 100.000 jedinstvenih
korisnika (Unique Visitors). Vjerujemo da među njima ima dosta onih
koji posjeduju kamere, digitalne fotoaparate ili mobitele s ugrađenom
kamerom i da ćemo ujedinjeni biti jači i pokazati što
mislimo. Pozivamo vas da ih iskoristite za sudjelovanje u raspravi koju
otvaramo radi vas jer ovo je vaš dijalog s onima koji vas
zastupaju i koji će iduće četiri godine odlučivati o vašim
životima. Ako ne znate kako donijeti pravu odluku, najbolji je način da
postavite pitanje s kojim se suočavate u svakodnevnom životu. Ključ je
mudre odluke postavljanje pravog pitanja jer demokracija i jest vrsta
političkog poretka u kojem građani imaju slobodu i pravo pitati kako bi
na osnovi odgovora mogli donositi ispravne odluke. www.vecernji.hr/pitaj-politicare