Pelješki most

Pogledajte kako su Kinezi proslavili završetak prvog dijela čelične rasponske konstrukcije

Pelješki most
Foto: Hrvatske ceste
1/11
18.12.2019.
u 12:20

Prvih 30 segmenata iz Kine za Hrvatsku kreće, kako su nam kazali u HC-u, sredinom siječnja sljedeće godine i očekuje se na gradilištu krajem siječnja ili početkom veljače

U pogonima u Kini završena je izrada prvog segmenta čelične rasponske konstrukcije za Pelješki most. A to su kineski graditelji i prigodno obilježili, što se može vidjeti na kratkom videu kojeg su objavile Hrvatske ceste. Oko 400 segmenata čelične rasponske konstrukcije dovozit će se brodovima iz Kine, neki dijelovi bit će dugi šest, a neki 12 metara, ovisno je li raspon na stupu sa zategom ili bez njega.

Prvih 30 segmenata iz Kine za Hrvatsku kreće, kako su nam kazali u HC-u, sredinom siječnja sljedeće godine i očekuje se na gradilištu krajem siječnja ili početkom veljače. Njihova ukupna težina je 6831 tonu.

Rasponski sklop odnosno glavna nosiva greda, sastavlja se od elemenata koji su sastavljeni od čeličnih limova zavarivanjem. Dijelovi pojedinih segmenata mosta sastavljaju se u tvornici i onda transportiraju na gradilište. Veličina dijelova koji se mogu sastaviti u tvornici ovisi o mogućnostima njihovog transporta do gradilišta gdje će biti sastavljeni u cjelinu koja će biti ugrađena na konačno mjesto u konstrukciji.

Naime, kako objašnjavaju stručnjaci, u tvornici čeličnih elemenata lakše je postići traženu visoku kvalitetu zavara nego na gradilištu pa se nastoji što više zavarivanja obaviti u pogonu.

Čelična konstrukcija rasponskog sklopa je sandučastog odnosno šupljeg presjeka. Čelična greda je visoka 4,5 metara i široka 22,5 metara i bit će ovješena preko kosih zatega na šest armiranobetonskih pilona. Težina svakog 12 metara dugog čeličnog segmenta je 180 do 200 tona. Ukupna težina rasponske konstrukcije Pelješkog mosta iznosit će nešto više od 30.000 tona.

Gornja limena ploča glavnog nosača oblikom prati obris prometnice koja se nalazi na njoj. Izrađena je od čeličnog lima koji je na većini mosta debljine dva centimetra. Unutar nosača smještene su instalacije kao i staza za pristup, a oblik presjeka nastoji smanjiti utjecaj vjetra na sklop.

Video: Radovi na Pelješkom mostu u punom jeku: Radi se 24 sata na dan

Ključne riječi

Komentara 31

Avatar southman
southman
12:40 18.12.2019.

01.07.2021. preko mosta na Pelješac !

Avatar Gilles Auguste Kremer
Gilles Auguste Kremer
12:36 18.12.2019.

Eto, super za njih. Kinezi su stručnjaci za gradnju mostova, a Hrvati su stručnjaci za komentiranje. I svako treba razvijati svoje.

Avatar Aydemi Popushi
Aydemi Popushi
14:19 18.12.2019.

Zalosno je sto je Djuro Djakovic pre 40 godina ovakve radove izvodio kao od sale, ali tranzicija je cudo!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije