Postoji li ideološki tekst? Postoji! Postoji li panika od invazije tuđe kulture? Postoji! Je li se pokolj dogodio na mjestu kulta? Jest! No nije riječ o terorističkom napadu tzv. ISIL-a u Siriji ili Iraku, već o terorističkom napadu australskog fašista (da je fašist sam je napisao) Brentona Tarranta (28) na dvije džamije, prilikom kojeg je ubijeno 50 muslimana u gradu Christchurchu na Novom Zelandu (kojeg li imena za grad na otoku na kojem nije bilo bijelaca i kršćana dok ga Europljani nisu otkrili).
Sve isto kao ISIS ili Al-Qa’ida, samo s obrnutim “religijskim” predznakom. Kada su džihadisti srušili poslovne tornjeve u New Yorku 2001. ili napali Bataclan u Parizu, zapadni svjetski listovi su pisali “svi smo Amerikanci” i “svi smo Parižani” u znak suosjećanja sa žrtvama. Jedan od komentatora lista Corriere della Sera Antonio Polito koji je objavio naslov “Svi smo Amerikanci”, sada je napisao kako bi naslov “Svi smo muslimani” u znak sažaljenja sa žrtvama u Christchurchu bio primljen na nož kao provokativan. Znači li to da postoje žrtve A i B kategorije?
VIDEO Detalji terorističkog napada u džamijama:
Instrumentalizirana i iskrivljena upotreba povijesti, pozivi na simbole identiteta ili na vitezove koji dijele pravdu zbog uzvišene stvari, isti su kod svih terorista. I islamisti i suprematisti jednako se pozivaju na simbole, na prošlost, na nepravdu koju treba ispraviti. Propaganda im je jednaka, samo s drugim predznakom. Jedni žele sačuvati izvornu muslimansku vjeru na teritorijima koje smatraju povijesno muslimanskima, a drugi žele zaustaviti “projekt etničke zamjene” u kojem vide opasnost za “bijelu rasu i kršćansku kulturu”. “To nije jednostavni ekstremizam desnice”, kaže profesor kriminologije Alberto Testa sa sveučilišta West London, dobar poznavatelj neonacističkih i ekstremno-desničarskih skupina, te dodaje kako je riječ o “učenju povijesti na određeni način instrumentaliziranjem i indoktriniranjem tekstova autora neonacističkog pogleda”, a u svrhu “viših razloga”. Na internetskim forumima, na kojima osobe poput Tarranta doživljavaju radikalizaciju, cilj je pobuna protiv sistema.
Na tim sajtovima se uči, kao što je prenio po vlastitom priznanju neškolovani atentator iz Christchurcha, o sukobu civilizacija, od onih srednjovjekovnih do današnjih, u kojima je opstanak bijelaca i kršćana uvijek u opasnosti. Kao i džihadisti, suprematisti dijele ljude na “nas” i “njih”, na svijet zla i dobra. “Velika je greška osobe poput Tarranta ili Andersa Breivika jednostavno etiketirati kao fanatike, luđake, jer kada se gledaju tekstovi, propagandni materijal, retorika i pažljiv odabir povijesnih događaja, ličnosti, literature i filozofije, onda se shvaća koliki posao stoji iza stvaranja osoba poput Tarranta”, objašnjava Testa. I Breivik je dugo pripremao pokolj (2011. ubio je 77 osoba u Oslu i Utoyai) te je objavio manifest pod naslovom “2083.: izjava o europskoj neovisnosti”. Vještaci su ocijenili kako je znao što čini. Osobe uvučene u takvu propagandističku zamku nisu potpuni ignoranti poslani u klaonicu, već osobe koje su možda imale poteškoća u društvu, koje nisu imale dostojno obrazovanje pa su podložne prihvaćanju onoga što im se čini vjerodostojnijim, a po njihovu se mišljenju prešućuje.
Njihovi heroji postaju oni koji su u povijesti porazili muslimane, ratnike Osmanskog Carstva, pa do današnjih zaštitnika “bijele rase” i “kršćanskih vrijednosti” kakvi su Anders Breivik i Luca Traini, čak i srpskih zločinaca nad muslimanskim življem u Bosni. U većini zemalja proglašen je poseban nadzor zbog opasnosti od mogućih akcija sljedbenika Tarrantovog čina. “Mehanizmi su slični onima koje upotrebljavaju islamistički teroristički pokreti i zbog toga pokrete ekstremne desnice definiram kao skupine koje žive u okruženoj klimi, skupine s mentalitetom žrtve (Siege Mentality Groups) dok suvremeni život donosi prijetnju nestanka čiste rase s lica zemlje. Zbog toga se okupljaju u grupe otpora kako bi spriječili etničku i kulturnu smjenu”, objašnjava Testa i dodaje kako oni jedino rješenje vide u upotrebi oružja. Nadahnjuju se na internetu “Mein Kampfom”, templarima, križarskim ratovima, tekstovima Juliusa Evole i Jamesa Masona. U te forume ne može ući bilo tko, već onaj tko može dokazati da već poznaje ekstremistička tumačenja povijesti i da je voljan boriti se protiv “invazije” islama. Tek tada može ući u drugu fazu foruma gdje se uči kako nabaviti oružje, izraditi eksploziv i ostale vojne tehnike. Ako se, pak, pokaže da niste dostojni ući u drugu fazu. bivate izbačeni ili “ugušeni plinom” (asocijacija na nacističke plinske komore).
U Tarrantovu manifestu se govori i o Crnom Suncu, simbolu dragom nacistima kojem je Heinrich Himmler, zapovjednik Hitlerovih SS-ovaca, pridavao mistično značenje. Simboli su važni za stvaranje identiteta. To su zastave pod kojima se te osobe pripremaju za akcije. Ipak, u te krugove se lakše ulazi nego u džihadističke do čijih se materijala teže dolazi ako niste u nekim online krugovima. Ekstremno desničarska propaganda ima mnogo više materijala na raspolaganju i oni se mogu pronaći i na stranicama koje radikaliziraju Brexit uz poruke mržnje prema izbjeglicama. Mržnja donosi samo mržnju i smrt. Počeli smo umirati onog dana kada smo počeli mrziti. Sijači mržnje siju teror, bilo da je riječ o džihadistima ili suprematistima.
Napad na Novom Zelandu - napadač se snimao tijekom pucnjave
Bilo bi lijepo Silvije da spomenete i lijeve ekstremističke propagande koje su dijelile ljude na nase i njihove-protivnike sistema koje po mogućnosti treba i likvidirati. Ekstremizam ne bira politički predznak.