Ministarstvo unutarnjih poslova analiziralo je stanje sigurnosti u cestovnom prometu nakon izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama koji je stupio na snagu 1. kolovoza prošle godine, a u tih godinu dana, ništa se bitno nije promijenilo unatoč tome što su se kazne za prometne prekršaje drastično povećane.
U godinu dana zabilježeno je čak 3.808 prekršaja vožnje pod utjecajem alkohola gdje je koncentracija bila veća od 1,50 g/kg te 3.376 prekršaja upravljanja vozilom prije stjecanja prava.
Od ukupnog broja sankcioniranih počinitelja njih 3.580 odnosno 34,7 posto je uhićeno. Nadležnim sudovima je policija za 8.605 počinjenih prekršaja odnosno njih 80,6 posto predložila novčanu kaznu koja je potvrđena za 2.413 počinitelja. Za 1.263 počinitelja kazna nije potvrđena odnosno preinačene su u pravilu u blaže od predloženih. U preostalim slučajevima još se vode sudski postupci.
Maksimalna potvrđena novčana kazna je u iznosu od 37.200,00 kuna, izvijestio je MUP.
Za 2.070 počinjenih prekršaja odnosno za 19,4 posto policija je predložila kaznu zatvora koja je za 813 počinitelja potvrđena, za 905 počinitelja nije potvrđena, dok se u preostalim slučajevima također vode sudski postupci.
VIDEO Stiže novi zakon o cestovnom prometu: Uvode se kazne za električne romobile
Iako je smanjen broj prometnih nesreća, poginulih osoba i dalje je više. Naime, 292 osobe poginule su u razdoblju od 1.8.2018. do 31.7.2019., a 297 u razdoblju od 1.8.2019. do 31.7.2020.
Ovaj porast, prije svega je povezan sa činjenicom da se u navedenom razdoblju dogodilo nekoliko prometnih nesreća s više smrtno stradalih osoba. Dogodilo se ukupno 18 prometnih nesreća s poginulima u kojima je poginulo više osoba, 13 prometnih nesreća s dvije poginule osobe, četiri s tri i jedna s četiri poginula sudionika, pojasnila je policija.
Na kraju zaključuju da su izmjene Zakona djelomično doprinijele povećanju sigurnosti prometa na cestama, ali nisu znatno utjecale na promjene ponašanja sudionika u prometu odnosno na usvajanje pozitivne prometne kulture.
Veće sankcije za prometne prekršaje utjecale su na smanjenje broja i posljedica prometnih prekršaja u očekivanom iznosu, ali je izostalo smanjenje broja smrtno stradalih u prometu kao najteže posljedice.
– Pozitivnim ocjenjujemo smanjena ukupnog broja prometnih nesreća te ozlijeđenih osoba, a ostali pokazatelji ukazuju na potrebu iznalaženja novih rješenja kojima bi se snažnije zaštitili motociklisti te ostale ranjive skupine u prometu, poput pješaka i biciklista. Podizanje stanja sigurnosti izuzetno multifunkcionalnog cestovnog prometa na višu razinu, dug je i težak proces koji može uspjeti isključivo sinergijskim djelovanjem svih odgovornih subjekata – priopćila je policija.
Kako bi smanjili broj poginulih na cestama te općenito prometnih nesreća i prekršaja, najavili su da će nastaviti pojačane aktivnosti, posebice u dane vikenda ne bi li spriječili i sankcionirali najteže prekršaje.
Samo se nadam da će se pronaći način naplate kazne za sve prekršitelje. Recimo pljenidba automobila izabrana upravljanja istim dok se ne isplati kazna, a ne da "otprije poznati policiji"ignoriraju kazne i voze pod zabranom. Odnosi se naravno na onee koji piju i divljaju po cestama