Policija po nalogu Županijskog državnog odvjetništva provodi izvide u vezi HŽ-ove sporne kupnje industrijskog kolosijeka od Diokija za 17,4 milijuna kuna, potvrdili su Večernjem listu u Državnom odvjetništvu.
Izvidi su pokrenuti na temelju anonimne kaznene prijave u kojoj se tvrdi da su ugovori za kupnju kolosijeka od Diokija štetni za HŽ, a policija je počela istraživati slučaj u skladu sa Zakonom o policijskim poslovima i ovlastima.
Sporni i cijena i svrha
Tako je afera kolosijek postala prvi slučaj iz mandata Vlade Kukuriku koalicije koji se našao pod paskom istražitelja. Za vladu Zorana Milanovića to je još poraznije s obzirom na to da je HŽ Cargo u tu kupnju išao upravo sukladno – zaključku Vlade.
Večernji list u posjedu je dokumenta iz kojeg se vidi da je Sektor kriminalističke policije Policijske uprave zagrebačke od HŽ Carga tražio očitovanje u vezi sporne kupnje kolosijeka u travnju ove godine. Ovih dana pak, kako doznajemo, osobe uključene u tu kupoprodaju iz vrha HŽ-a – njih 15 – odlaze na obavijesne razgovore u policiju.
Večernji list je u svibnju pisao o spornoj kupnji Diokijeva kolosijeka koji HŽ Cargu uopće nije potreban jer se nalazi unutar pogona te posrnule tvrtke na zagrebačkom Žitnjaku. A ideje o toj kupnji potekla je od potpredsjednika Vlade Radimira Čačića, koji je time riješio problem neisplate plaća za radnike te tvrtke u vlasništvu Roberta Ježića.
U svom dopisu kriminalističkoj policiji predsjednik uprave HŽ Carga Ivan Lešković priznao je da je u kupnju spornog kolosijeka krenuo prema zaključku Vlade RH od 22. ožujka 2012. godine.
Nakon toga je Vlada dala i suglasnost HŽ-u Cargu da se zaduži kod Zagrebačke banke za 15,4 milijuna kuna kako bi kupio sporni kolosijek. Ostatak novca do potrebnih 17,4 milijuna kuna, koliko je ugovorena cijena kolosijeka, namaknut je iz vlastitih izvora HŽ Carga.
U HŽ-u su kupnju kolosijeka opravdavali time da su tako prebili dugovanja koja je Dioki imao prema njima, no i u svom dopisu policiji priznaju da su ta dugovanja iznosila samo 1,4 milijuna kuna. Policiji su priopćili i da će od tog kolosijeka, koji je dug 2683 metra, zarađivati novac od njegovih korisnika – JANAF-a, Ine i OMV-a.
No, oni imaju pravo služnosti tim kolosijekom, što znači njegovo besplatno korištenje. To su inače u JANAF-u potvrdili i Večernjem listu, a u Ini su nam kazali da se više i ne koriste tim kolosijekom. U kupnji kolosijeka sporna je i cijena i način kako je HŽ došao do potrebnog novca. Cijena kolosijeka procijenjena je na 680.000 kuna, a zemljište na kojem je taj kolosijek položen ukupne površine 27.368 četvornih metara plaćeno je otprilike 17 milijuna kuna, kao da je riječ o građevinskom zemljištu!?
HŽ je zbog brzine kojom je cijela operacija kolosijek obavljena do kredita za njegovu kupnju došao bez javnog natječaja i to od Zagrebačke banke. No, iz dopisa HŽ Carga policijskim istražiteljima vidi se da je procjenu vrijednosti tog kolosijeka i zemljišta ispod njega radila tvrtka Zane, koja je u vlasništvu Zagrebačke banke, odnosno Unicredita koji je vlasnik te banke!
Teški gubitaš
Zane je, stoji u dopisu, procijenio vrijednost tog kolosijeka i zemljišta ispod njega na čak 3,1 milijun eura! Zaba je pak svoje usluge kreditiranja HŽ Cargu naplatila 1,3 milijuna kuna bez PDV-a. Lešković u svom dopisu policiji brani kupnju spornog kolosijeka kao dobar posao i koristan za njegovu tvrtku. Cargo je u doba kupnje tog kolosijeka bio u minusu 25 milijuna kuna, a prvu polovicu ove godine završio je u minusu čak 87 milijuna kuna.
Diokijevi pogoni pak na Žitanjaku, kako je čak i Čačić sam poslije priznao kad je kolosijek već bio plaćen, nemaju budućnosti.
kukuriku birali ste uživajte