Portugal namjerava otpustiti 30.000 državnih službenika te podići dob za odlazak u mirovinu na 66 godina, što je godina dulje u odnosu na sadašnje umirovljenje, a sve kako bi se ispunili uvjeti dani europskim institucijama za dobivanje financijske pomoći.
Premijer Pedro Passos Coelho je također poručio da će državni službenici umjesto 35 raditi 40 sati tjedno.
Mjere bi trebale stupiti na snagu iduće godine, a proračunu donijeti uštedu od oko 4,8 milijardi eura u naredne tri godine.
- Uz ove mjere naši europski partneri ne mogu sumnjati u našu predanost - rekao je premijer.
Portugal je posudio 78 milijardi eura od Europske unije, Europske središnje banke i Međunarodnog monetarnog fonda 2011. godine obvezavši se smanjiti državnu potrošnju.
No mjere štednje izazvale su ogorčenje građana i velike prosvjede. Stopa nezaposlenosti iznosi 18 posto, a do kraja godine očekuje se njen daljnji rast budući da bi Portugal trebao biti u recesiji već treću godinu zaredom.
Predsjednik Anibal Cavaco da Silva u siječnju je na sud poslao mjere štednje napomenuvši da bi njihovo uvođenje povećalo siromaštvo.
Prošli mjesec je portugalski Vrhovni sud srušio dio vladinih mjera, uključujući smanjenje naknada za nezaposlne i bolesne, ukidanje bonusa za godišnje odmore državnim službenicima i umirovljenicima. Sud ih je proglasio neustavnima, odnosno naglasio da krše pravo na jednakost među radnicima u privatnom i državnom sektoru.
Vlada je time ostala bez uštede od oko 1 milijardu eura ove godine, pa se odlučila zarezati drugdje.
Osim mjera štednje Portugal je europskim institucijama obećao privatizaciju velikih domaćih kompanija. Prošli tjedan je vlada odobrila prodaju najvećeg portugalskog osiguravatelja Caixa Seguros koji drži 30 posto tržišta. Tvrtka koja je u vlasništvu državne banke Caixa General de Depositos trebala bi biti prodana do kraja godine.
Lani je Portugal prodao energetske kompanije EDP i REN te operatera zračne luke ANA čime je prikupio 6,4 milijarde eura. Sada se očekuje i prodaja pošte, avioprijevoznika TAP, nacionalnog željezničkog prijevoznika Comboios de Portugal te kompanije za opskrbu vodom Aguas de Portugal, što izaziva brojne polemike u zemlji.
>>Stotine tisuća Portugalaca na ulicama: Vlado, vrijeme je da odeš!