Inspektor sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Šibenik podnio je optužni prijedlog Vijeću za prekršaje te lučke kapetanije protiv zapovjednika Jadrolinijina broda Marko Polo Zdenka Radića, drugog časnika palube Sanjina Tulića te dvojice kormilara, Vlatka Jukića i Željka Baržića s obzirom na to da je došlo do propusta u vođenju navigacije. Putnički RO-RO brod u subotu 24. listopada 2009. godine u 1.59 sati nasukao se na sjeverozapadnu stranu otoka Sita - navodi se u priopćenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Navode kako je cjelovita dokumentacija dostavljena na nadležno postupanje Državnom odvjetništvu u Šibeniku i na njihov zahtjev kriminalističkom odjelu Policijske postaje Šibenik. Za drugog časnika i dvojicu kormilara prema Pomorskom zakoniku predviđena je novčana kazna od 1000 do 30.000 kuna, a za zapovjednika broda od 2000 do 15.000 kuna. O tome će odlučiti Vijeće za prekršaje Lučke kapetanije Šibenik. Iz ministarstva također navode kako se uz novčane kazne za taj pomorski prekršaj, zapovjedniku broda i članu posade broda, kao zaštitna mjera mogu oduzeti sve ili pojedine svjedodžbe o osposobljenosti ili dopunskoj osposobljenosti ili ovlaštenja u trajanju do dvije godine.
Analizom uzoraka krvi i mokraće, koje su nekoliko sati nakon nesreće dali drugi časnik palube i oba kormilara u ambulanti u Biogradu, a koja je obavljena u Centru za forenzična ispitivanja, istraživanja i vještačenja „Ivan Vučetić“ u Zagrebu, pokazala je da su ti članovi posade bili trijezni.
Iz ministarstva podsjećaju da je brod ploveći iz Rijeke za Dubrovnik trebao na poziciji svjetionika Mrtovnjak promijeniti kurs kako bi sigurno plovio između otoka Pašman i Sit. Drugi časnik palube Sanjin Tulić u tim trenucima nije provjeravao plovi li brod u planiranom kursu pa je brod produžio u pravcu otoka Balabra u kojeg je udario zadnjim desnim bokom, nakon čega je došlo do oštećenja desnog vijka (propelera), a lopatice vijka (propelera) polomljene su i otpale. Jak udarac desnim krmenim bokom osjetili su i potvrdili saslušani kormilari u službi na komandnom mostu i osoblje u službi stroja. Na komandnom mostu se u trenutku nasukanja nalazio drugi časnik palube Sanjin Tulić i kormilar Vlatko Jukić.
- Zapovjednik Zdenko Radić odgovoran je jer prilikom prolaska broda kroz rivanjski kanal, a prije nasukavanja, nije osobno upravljao brodom, što je bila njegova obveza sukladno Pomorskom zakoniku. Drugi kormilar Željko Baržić odgovoran je jer nije bio na mostu, iako je bio u službi i stoga obvezan motriti plovidbu u pravilnom kursu, te o tome izvještava dežurnog časnika - piše u priopćenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture .
Jednog dana kada bude moguče letiti svemirom svaka če planeta biti naseljena zbog pijanih časnika.