Fotografije janjaca na ražnju, kućnih ljubimaca, ali i različite vulgarnosti. Neke su to od fotografija i poruka koje su građani slali policiji u prvih mjesec dana rada anonimne aplikacije za dojave građana. Ipak, na svojim pametnim telefonima najčešće su okidali fotografije vezane uz promet i svakodnevne probleme koji ih tište.
Nepropisno parkiranje
Čak i takve, besmislene dojave, sa smiješkom na licu odradili su djelatnici Operativno-komunikacijskog centra (OKC) zagrebačke policije.
– Građane ne kažnjavamo kada takvo što pošalju, ali apeliramo na njih da ne šalju takve dojave jer nam nepotrebno oduzimaju vrijeme potrebno da bismo pomogli onima koji stvarno trebaju našu pomoć – iskren je Josip Hibler, voditelj OKC-a zagrebačke policije. Većinu dojava putem aplikacije primaju upravo njegovi “plavci”. Od 2032 dojave, koliko su ih građani odaslali do 10. studenog u cijeloj Hrvatskoj, velik broj prijava policiji bio je koristan te su, osim problematike nepropisnog parkiranja, riješili i ozbiljnije slučajeve povrede zakona. Krajem prošlog tjedna aplikacija je nadograđena tako da, osim fotografija, građani policiji mogu slati i do 20 sekundi videa kojim ukazuju na pojedini zločin ili prekršaj. Osim aplikacije, provjerili smo i kako su se čuvari reda i mira snašli s drugim novinama obuhvaćenih projektom e-sigurnost. Riječ je o moderniziranim OKC-ima, kamerama na odorama policajaca koje snimaju postupanja te tabletima u vozilima opremljenima sustavom preko kojeg policajci vide radne naloge, mogu provjeriti vozila i osobe koje zaustave.. – Novine u radu policije neočekivano su dobro prihvaćene. Puno nam je lakše raditi. Sustav automatski vuče dio podataka o pozivaču, ako oni postoje, te policajac više ne mora bilježiti na papir što mu je građanin rekao preko telefona pa o tome obavijestiti nadležnu postaju, već nakon procjene na mjesto događaja šalje najbližu patrolu – objašnjava voditelj OKC-a.
Rapored na videozidu
Primjerice, prije nekoliko dana jedan im je građanin preko telefona najavio samoubojstvo. Oni su odmah alarmirali 112 koji im je dao informacije o smjeru kretanja signala mobitela tog građanina. Budući da su na videozidu imali jasan raspored snaga na terenu, vrlo su ih lako mogli navoditi kako da dođu do ugroženog građanina i spase mu život. – Ako je novi sustav pomogao u tome da spasimo makar jedan život, projekt se isplatio – odlučan je Hibler.
>> Uz pomoć AFIS-a razotkrili kradljivca iz 2008.
Ovaj koji je telefonom najavio suicid je egzibicionist... Da je htio i imao namjeru, ubio bi se sam.... A glede prometnih prekršaja , svakako pozdravljam i podržavam. Posebno one koji preko žutih traka za bus ili tramvajskih tračnica zaobilaze kolone nas 'bedaka'koji čekamo..... Kao i one koji ulaze u križanje iako vide da ne mogu proći i ostanu na crveno na sred križanja nakon čega nastaje krkljanac. Srećom već je i dobar dio križanja pod videonadzorom.