- Dvotjedna javna rasprava o pravilnicima je završena, sindikat Preporod jučer je službeno uputio primjedbe, a suština je nuditi rješenja kojima je moguće ublažiti posljedice, a to su smanjene norme za učitelje odgojnih predmeta, likovnog, glazbenog, tehničkog, kao i značajno smanjenje tjedne norme učiteljima koji imaju dva sata, kemiju, biologiju, zemljopis, povijest.
- Ukratko, ništa poslije ovakvog pravilnika u školstvu neće biti isto. Rad u školama uglavnom će biti rad u nepunom radnom vremenu, u školama ćete imati svega nekoliko učitelja koji će raditi u punom radnom vremenu, a svi ostali vjerojatno će biti agencijski radnici koji će se ustupati za tih nekoliko sati koliko će biti potrebno. Naše primjedbe i prijedlozi idu za tim da se to ne dogodi - kazao je danas u Rijeci Željko Stipić, predsjednik "Preporoda".
Ukoliko se njihova rješenja ne usvoje, Stipić ministru Jovanoviću poručuje - nema restrukturiranja bez plana zbrinjavanja zaposlenih za što treba osigurati sredstva. Nada se da u školstvu neće doći do podjela koje im u ovome trenutku mogu biti najveći neprijatelj. Potrebno nam je jedinstvo, snaga i zajedništvo, jedino smo tako jak partner prosvjetnim vlastima, ističe Stipić. Među desetak ponuđenih rješenja kojima se mogu ublažiti posljedice aktualnih promjena, Stipić izdvaja ujednačavanje svega što se može ujednačiti na normativnom planu u osnovnim i srednjim školama.
- Smanjenjem predložene norme 22,23 i 24 sata u osnovnim školama na srednjoškolskih 20,21 i 22 sata, povećanjem broja sati za satničarske poslove s predloženih 1 do 3 sata na srednjoškolskih 2 do 7 sati, te povećanjem broja sati za voditeljske poslove s osnovnoškolskih 1 do 3 sata do srednjoškolskih 8 do 14 sati, priznavanjem barem jednog sata za voditeljstvo županijskih stručnih aktiva pružilo bi školama razne mogućnosti popunjavanja satnice - kazao je Stipić.
>> Jovanović i Josipović dijelili ruže, Bandić crvene karanfile
Stipiću, ne mogu se načuditi tebi kako pričaš kako u školi više ništa ne će biti isto. Dvije godine ovaj ministar mijenja školstvo po temelju i naravno da smo tu gdje jesmo, a to što je vama to tek sad jasno, problem je još i veći. Ostaje i dalje nejasno koliko smo slabi i neaktivni dok oni rovare, ruše i uništavaju. Nisam pedagoške struke i ne bih detaljnije ulazio u problem, na žalost u sustavu mi je četvero djece koji nemaju pojma o ničem, koji nemaju krede, nemaju wc papira, nemaju papira za fotokopiranje, jedva da imaju klupu i učionicu. To je školstvo 21 stoljeća i ovog ministra, a onaj tko nam u temelje udara, zna zašto to čini. Oni ratom nisu ništa mogli, oni rušenjem ekonomije ne postižu ciljeve, ali zato razaraju budućnost rušeći znanje, rušeći odgoj, uvodeći razvrat pod krinkom slobode i prava. Trebamo to spriječiti, pokrenite se!