Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić te ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata EU-a Tomislav Petric potpisali su u Karlovcu ugovor o dodjeli EU bespovratnih sredstava za projekt "Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac". Riječ je o dionici pruge dugoj 44 kilometra, a njena rekonstrukcija i nadogradnja drugog kolosijeka unaprijedit će prigradski promet grada Zagreba i Karlovca, a i dio je projekta gradnje nizinske pruge od Mađarske do Luke Rijeka koja će na taj način biti bolje povezana s tržištima srednje Europe.
Projekt je vrijedan čak 2,721 milijarde kuna, od čega je 85 posto sredstava sufinancirano je iz EU fondova.Osim rekonstrukcije postoje pruge, projekt uključuje i obnovu postojeće željezničke pruge i izgradnje drugoga kolosijeka, zatim rekonstrukciju kolodvora Hrvatski Leskovac, Jastrebarsko i Karlovac, dok će se kolodvori Horvati, Zdenčina i Draganići prenamijeniti u stajališta, a rekonstruirat će se i postojeća stajališta Mavračići, Desinec, Domagovići i Lazina. Rekonstrukcija željezničke pruge uključuje i obnovu i modernizaciju stabilnih postrojenja električne vuče, signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja, a najveća dopuštena brzina bit će 160 km/h.
- Za sljedeće dvije dionice na pravcu prema Rijeci, dionice Karlovac – Oštarije i Oštarije – Škrljevo u tijeku su natječaji za izradu studijske i projektne dokumentacije, dok je za četvrtu i posljednju na pruzi Zagreb – Rijeka, dionicu Škrljevo – Rijeka – Jurdani ishođena lokacijska dozvola te se započelo s izradom glavnoga projekta – kazao je Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture. Premijer Andrej Plenković kazao je da Hrvatska, nakon ulaganja u cestovni, pomorski i zračni promet, sada želi ulagati željeznice.
- Potpis ovog ugovora važan je i za Grad Karlovac i njegove građane koji će dobiti kvalitetniju i bržu željezničku vezu prema Zagrebu. Na početku mandata ove Vlade apsorpcija sredstava iz Europske unije za ovaj financijski okvir bila je 9 posto, a danas smo na 83 posto što pokazuje koliko brinemo o ravnomjernom regionalnom razvoju zemlje – kazao je premijer Plenković.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković kazao je kako je ovo jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, drugi po vrijednosti nakon Pelješkog mosta, čime je započeta gradnja nizinske pruge prema Rijeci.
VIDEO Nova pruga u Bjelovaru:
Hrvatskoj je nužna brza pruga RI - ZG - OS, nikakva krpanja ne dolaze u obzir već extra brza pruga da nakon cestovnog imamo i željeznički bum