Nakon perioda nestabilnosti kako na globalnom tako i na hrvatskom lokalnom tržištu možemo očekivati nešto stabilniji trend tržišnih kretanja uslijed stabilizacije inflacije, te digitalizacije okruženja.
Aktualni period je obilježen tehnološkim napretkom i stalnim promjenama u ponašanju potrošača te će se oglašavanje u medijima u 2024. godini nastaviti razvijati kao odgovor na spomenuto promjenjivo ponašanje potrošača, tehnološki napredak te razvoj i napredak regulative za različite aspekte oglašavanja i komunikacije.
Možemo očekivati nastavak dominacije digitalnih platformi i daljni rast ulaganja u digitalne platforme, razvoj i inovacije u sferi digitalnih medija.
Korištenje kratkih video formi je proizašlo iz porasta dosega platformi kao što su TikTok, YouTube Shorts i sličnih. Trend korištenja takvih video formata se nastavlja i dalje, možemo očekivati da će brandovi na našem lokalnom tržištu koji do sada nisu koristili taj format u narednoj godini potencijalno komunicirati s potrošačima koristeći takve formate kao sastavni dio sadržaja.
Komunikacija pomoću AI
Klijenti na tržištu koriste video kratkog formata ne samo za oglase, već i za sadržaj, lansiranje proizvoda te svjedočanstva kupaca.
Streaming uživo i interakcija s kupcima okupira kreativna i komunikacijska razmišljanja u timovima klijenata i agencija. Definitivno možemo očekivati rast u segmentu komunikacije uživo.
Društvene mreže i dalje okupiraju značajan udio u aktivnostima kompanija. Nakon što su Metine platforme dosegle određenu točku zasićenja, fokus se sve više disperzira na platforme kao šta su Tik Tok čiji korisnici sve više relevantnija i šira skupina potrošača te Linkedin na kojemu se sadržaj sve više pozicionira mimo stroge poslovne komunikacije.
Suradnja s influencerima je unazad nekoliko godina postala sastavni dio digitalnog media miksa mnogih kompanija, ulaganja u influencere će se nastaviti i u narednoj godini ali uz dodatno pažljivije korištenje analitike te potencijalnu alokaciju budgeta prema kreatorima sadržaja čiji su profili manji i nišno specijalizirani.
U 2024. godini i dalje će jačati usmjeravanje budgeta i dominacija programatskog oglašavanja što je u skladu s naglaskom na optimalizaciju kampanja. Ovdje možemo komentirati i globalni trend personalizacije sadržaja, odnosno oglasa. Cilj je prema potencijalnim kupcima isporučiti oglase koji su što više personalizirani za pojedince. Kako tehnologija napreduje tako i personalizacija postaje sofisticiranija i direktnija. Sadržaj, preporuke proizvoda i oglasi su prilagođeni pojedinačnim potrošačima.
Manji i nišno specijalizirani
Suradnja i ulaganje u influencere će se nastaviti, ali uz dodatno pažljivije korištenje analitike te potencijalnu alokaciju budgeta.
Napredak tehnologije omogućava oglašivačima i agencijama da kontinuirano poboljšavaju iskustvo korisnika te na taj način približavaju svoje proizvode kako na oglasima tako i na prodajnim mjestima. Prošla su vremena kada su kupci strpljivo čekali odgovore od oglašivača na tržištu, potrošači očekuju trenutačne reakcije i brza rješenja svojih potreba.
Putem botova i virtualnih asistenata pokretanih umjetnom inteligencijom, brendovi komuniciraju s potrošačima u stvarnom vremenu, odgovarajući na upite i usmjeravajući njihove odluke o kupnji. Takvi razgovori vođeni AI -em pružaju besprijekorno i personalizirano iskustvo, povećavajući zadovoljstvo korisnika i, posljedično, povećavaju realizaciju KPI -eva.
Mogućnosti upotrebe AI -a su gotovo neograničene, tehnologija kroz godine postaje sve dostupnija te je oglašivači aktivnije koriste u kampanjama.
Razumijevanje vrijednosti marke
Riječ “sustainability” je itekako često korištena u marketinškom i komunikacijskom vokabularu. Naglasak je da kompanije ali i mediji žele istaknuti svoju predanost održivosti okolišta i društvenoj odgovornosti.
Takva komunikacija u medijskim kampanjama postala je industrijski standard kako bismo se približili potrebama potrošača koji su sve osvješteniji ali kako bismo išli u korak s globalnim okruženjem u toj sferi. Današnjeg potrošača ne zanima samo kupnja proizvoda ili usluge.
Potrošači su zainteresirani za razumijevanje vrijednosti marke, posebno u pogledu ekološke i društvene odgovornosti, te je kompanijama postavljen zahtjev da ukoliko žele biti valorizirane od strane kupaca moraju implementirati ekološku i društvenu odgovornost u svoje poslovanje i svoje proizvode.
Ono šta nas očekuje je i daljnja rasprava o prikupljanju i korištenju podataka, te implementacija novih propisa o privatnosti podataka i zabrinutost potrošača u vezi s privatnošću podataka.
Kako zabrinutost potrošača raste, kontekstualno oglašavanje (oglasi temeljeni na kontekstu sadržaja) dobivat će sve više na važnosti.
Zaključno možemo reći da nas u 2024. godini očekuje daljnje fokusiranje na umjetnu inteligenciju, korištenje tehnologija poput VR i AR u oglasima, daljnji razvoj i implementacija personalizacije te intenzivnije korištenje video sadržaja kratke forme. U dinamičnom okruženju koje se razvija na dnevnoj razini konstantno praćenje inovacija i prilagodba istima ključ je aktualnog funkcioniranja i postizanja uspješnih rezultata medijske komunikacije.