Budite na oprezu

Prevara od 2 eura zavladala Facebookom i Instagramom: Možete ju prepoznati po ovim znakovima

Ilustracija
FREEPIK
14.06.2024.
u 15:29

Modus operandi kojim se provodi prijevara od dva eura konceptualno je vrlo jednostavan. Prevaranti, naime, najprije stvaraju lažne stranice na društvenim mrežama vrlo slične službenim stranicama poznatih i etabliranih lanaca potrošačke elektronike.

Posljednjih tjedana čini se da je na Facebooku i Instagramu zavladala takozvana prijevara od dva eura, koja se odnosi na to da se korisnicima nudi kupnja tehnoloških proizvoda za samo dva eura. Da biste se obranili, morate obratiti pozornost na neke detalje koji nedvosmisleno razlikuju autentične oglase od lažnih.

Modus operandi kojim se provodi prijevara od dva eura konceptualno je vrlo jednostavan, piše Geopop. Prevaranti, naime, najprije stvaraju lažne stranice na društvenim mrežama vrlo slične službenim stranicama poznatih i etabliranih lanaca potrošačke elektronike. Potom korisnicima nude "nevjerojatne" ponude, koje se obično sastoje od kupnje tehnoloških proizvoda nominalne vrijednosti od nekoliko stotina eura, znatno sniženih i dostupnih za samo dva eura.

Naravno, ako korisnik zagrize mamac, primjerice klikom na poveznice i unosom podataka o plaćanju ili, u svakom slučaju, osobnih podataka, prijevara je zapravo postigla svoj cilj: izvući novac od nesretne žrtve i/ili ukrasti osobne podatke (možda za njihovu preprodaju na Dark Webu).

No, prepoznati prijevaru od dva eura na Facebooku i Instagramu nije nimalo komplicirano: samo trebate obratiti malo pozornosti kako biste uočili postove "zločestih momaka". Evo nekih elemenata koji bi mogli biti uključeni u hipotetski identifikator događaja nakon prijevare.

VEZANI ČLANCI:

Objava ima senzacionalistički ton: ako primijetite prisutnost velikog broja uskličnika u tekstu objave i pretjeranu upotrebu senzacionalističkih izraza, kao što su "veliki popusti", "iskoristite zadnji proizvod" i drugo, velika je vjerojatnost da je oglas lažan.

Objava sadrži sintaktičke ili gramatičke pogreške: ponekad bi prevaranti mogli stvoriti poruku na jednom jeziku (na primjer engleskom) i prevesti je na mnoge druge (uključujući talijanski) bez obraćanja pozornosti na moguće sintaktičke i gramatičke pogreške koje često rade online prevoditelji.

Stranica ili račun nisu verificirani: "plava kvačica" na Facebook stranici tvrtke ili Instagram računu služi kao potvrda zajednici da se radi o verificiranom računu. U nedostatku ovog malog (ali značajnog) detalja praktički je sigurno da imate posla s lažnim računom.

Reklamirani proizvodi sniženi su bez valjanog razloga: budući da nitko nikome ništa ne poklanja, ako je ponuda predobra da bi bila istinita...to definitivno nije istina!

Objave imaju komentare koji dolaze sa sumnjivih računa: kako bi objava izgledala vjerodostojnijom, prevaranti mogu stvoriti lažne račune (obično karakterizirane "sumnjivim" imenima) s kojima komentiraju objave. Ako dotični komentari imaju i senzacionalističke tonove, vjerojatno su lažni. 

Ako biste naišli na oglase slične onima koje smo opisali, osim što ne biste kliknuli na poveznice koje sadrže, bilo bi mudro prijaviti objavu i povezani račun koji ju je objavio na platformi, kako bi se poduzele potrebne mjere.

FOTO Kakva transformacija: Saborska zastupnica Boška Ban Vlahek izgubila je više od 65 kg

Ilustracija
1/15

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije