Rijetko koja kompanija može se pohvaliti da uspijeva zadržati talentirane zaposlenike dugi niz godina jer to zahtijeva visok angažman i potpuno drukčiji pristup djelatnicima. Naročito zbog toga što je na tržištu radne snage došlo do velikih promjena – generacija X je na zalasku svog radnog vijeka, a trenutno zapošljivi milenijalci i generacija Z svijet poslovanja gledaju posve drukčijim očima. Njima je važno da im poslodavac omogući bolje radne uvjete, pozitivnu atmosferu u kolektivu, ali i razne druge benefite, među kojima je i mogućnost profesionalne edukacije i napretka.
No neki poslodavci to razumiju pa uspijevaju stvoriti odnos međusobnog povjerenja i podrške koji traje godinama. Takav odnos njeguju A1 Hrvatska i Mirjana Pršir Bertić, zaposlena kao Technical Competence Centar Manager, koja je u ovoj kompaniji od samih početaka, još od davne 1999. Ispričala nam je što ju je zadržalo toliko dugo u njihovoj Službi za korisnike i kako se razvijao njezin profesionalni put.
Posao je dobila na preporuku sestre
Mirjana Pršir Bertić pripada generaciji milenijalaca, a svoj prvi posao dobila je upravo u A1 Hrvatska te je bila jedan od prvih 496 zaposlenika, kada je prije 25 godina ova kompanija počela s radom u Hrvatskoj.
– U kompaniju sam došla na preporuku sestre, koja je već radila u službi za korisnike. Kako je to bio moj prvi posao, nisam znala da ću tu ostati 25 godina, učiti, razvijati se i napredovati. Počela sam raditi u službi za korisnike, na poziciji agenta u odjelu za kontakte s prepaid korisnicima. U grupi nas je tada bilo samo 12, svi smo zajedno učili i međusobno si pomagali.
Nakon godinu dana, Mirjana je prešla u Odjel za tehničku podršku, gdje je svakodnevno učila nove vještine i znanja te ‘rame uz rame’ s drugim kolegama svladavala “tehnikalije” koje su tada bile mnogima neshvatljive.
– I danas pamtim situaciju kad mi je korisnik tri puta zaredom prekinuo vezu i tek je nastavio razgovarati kad se javio muški kolega. 'Sva sreća da sam vas dobio, već mi se triput zaredom javila neka ženska', bio je njegov komentar – prisjeća se Mirjana kroz osmijeh.
U A1 Hrvatska među prvima su uveli korisničku podršku koja je dostupna 24 sata dnevno, i to svih sedam dana u tjednu. Mirjana, kao jedna od stalnih članica tima, svoj posao smatra vrlo dinamičnim, a posebno ističe susretljivost i suradnju svih svojih kolega.
– Glavna zaduženja našeg tima su osigurati podršku korisniku 24/7, riješiti tehničke poteškoće i upite za fiksne i mobilne usluge. Svako jutro u timu komentiramo prethodni dan, osvrnemo se na upite, prođemo dnevni plan, a dnevne aktivnosti diktiraju korisnici i njihove potrebe. Praćenjem trendova i upita u suradnji s ostalim kolegama trudimo se poteškoće otkloniti prije negoli se i dogode i korisnik ih primijeti – objašnjava Mirjana kako izgleda radni dan Odjela za tehničku podršku korisnicima.
Ističe kako je najviše u njezinom poslu motiviraju prilike za edukaciju i napredak te da se veseli svakom novom dijagnostičkom alatu koji njoj i njezinu timu pomaže da što bolje i brže riješe probleme korisnika.
– Jedan od novijih alata kojim brže i učinkovitije rješavamo upite je videopodrška. Klikom na jedan link korisnik nam može pokazati kakvu poteškoću ima s opremom ili uslugom, a mi vrlo brzo detektiramo problem i navigiramo korisnika kako ga otkloniti – kaže Mirjana Pršir Bertić.
No tijekom 25 godina, koliko radi u kompaniji, Mirjana je bila svjedok mnogim inovacijama koje je A1 Hrvatska uvela na naše tržište. I pamti baš svaku – od usluge na bonove, mParking usluge, multimedijskih poruka (MMS) pa do uvođenja Netflixa u portfelj usluga. Na upit koja joj je od njih bila najdraža, Mirjana spremno odgovara: – Najdraža mi je jedna od naših prvih inovacija, koju osobno i najviše koristim, a riječ je o mParkingu. Ja sam ipak old school.
Vrijeme je proletjelo
Mirjana objašnjava kako njezino zadovoljstvo prije svega dolazi od povjerenja koje ima prema svome poslodavcu.
– Da biste negdje ostali sve ove godine, važno je da osjećate stabilnost, sigurnost i dosljednost. Nemam osjećaj kao da je prošlo toliko vremena jer je radna atmosfera ugodna, a međuljudski odnosi kvalitetni. Osim toga, radila sam na različitim pozicijama pa je sigurno i to utjecalo da vrijeme proleti. Zato se i sljedećih 25 godina vidim u ovoj kompaniji, zapravo, voljela bih u mirovinu iz A1 Hrvatska – priznaje Mirjana.
Mirjana ističe kako u kompaniji nikad nije osjećala da je samo jedan u nizu zaposlenika, već da nadređeni slušaju njezine želje i potrebe te da joj pomažu u napredovanju i otvaraju joj prilike za razvoj.
– Osim profesionalnog razvoja, A1 nudi razne benefite poput financijskih i zdravstvenih, pruža podršku roditeljima bonusima za djecu, radnim vremenom, vrtićem u sklopu kompanije, raznim popustima i pogodnostima u raznim kategorijama (zdravlje, sport, kultura, moda, edukacija…), a imamo i fleksibilnost u radu – poentira.
Zaključuje kako je od početaka svoje karijere do danas mnogo toga naučila, ali i da je ona pozitivno utjecala na razvoj nekih djelatnika, što je posebno veseli.
– Moj je savjet mladima, koji su tek na početku svoje karijere, da se ne boje tražiti pomoć i podršku kad počinju raditi jer nitko ne počinje kao stručnjak. Uz trud, rad i strpljenje mogu to postati. Trebaju biti spremni prihvatiti povratnu informaciju, kako pozitivnu tako i negativnu. Iz svake situacije i od svakog se nešto može naučiti. Ništa ne dolazi preko noći, ali nema boljeg osjećaja od onog kad znate da ste samo svojim zaslugama nešto postigli. I još nešto – nemojte kasniti na posao! – za kraj je poručila Mirjana.
Sadržaj nastao u suradnji s A1 Hrvatska.