Od 37.863 učenika koja ove godine završavaju osme razrede osnovnih škola na području cijele Hrvatske nešto više od devedeset posto njih pristupilo je ili će idućih nedjelja pristupiti sakramentu potvrde.
Za spomenuti sakrament učenike se tako i na nastavi vjeronauka, ali i na obveznim pripremama koje se odvijaju nekoliko tjedana unaprijed u Crkvi, priprema za, kako to uče u udžbenicima iz vjeronauka, kršćansku zrelost.
Reformirana škola
– Potvrda se, kao i krštenje, prima samo jednom u životu jer je potvrđenik obilježen neizostavnim pečatom, samim Duhom Svetim. Pečat je simbol osobe, znak da smo “vlasništvo” Duha Svetoga, da samo njemu pripadamo. Kao što su nekada vojnici bili opečaćeni pečatom svog vojskovođe i robovi pečatom svog gospodara, kao što pečat daje vjerodostojnost nekom dokumentu ili povelji, tako smo mi po sakramentu potvrde trajno opečaćeni Duhom Svetim, kao Božja svojina – piše u udžbeniku vjeronauka “S Kristom u život”.
I dok vjeroučitelji i svećenici uz udžbeničke sadržaje podučavaju da u sakramentu potvrde na osobit način primaju Duha Svetoga, koji ih osposobljava da zrelo i odgovorno žive svoju kršćansku vjeru kako bi bili pravi Kristovi svjedoci, učenici, baš kao i u brojnim drugim školskim predmetima, veliku većinu gradiva vezanog za potvrdu ili krizmu moraju naučiti napamet.
Jer, prije nego što će pristupiti sakramentu, kojeg proslava između ostalog znatno utječe i na kućni budžet, učenici nerijetko moraju na satu vjeronauka pisati test za koji ocjena, naravno, ulazi u dnevnik.
Sedam darova Duha Svetoga, kao i sve zamjenske pojmove, uvjete, molitvu nad krizmanicima, izraze koji u evanđeljima simboliziraju Duha Svetoga – sve to moraju savladati kako bi na ispitu iz vjeronauka dobili dobru ocjenu. I dok po udžbenicima uče da se Duh Sveti ne može vidjeti, čuti i opipati, ali da to nikako ne znači da vrednote Duha Svetoga ne postoje, slične će vrijednosti nastaviti učiti i u reformiranoj školi. Naime, baš kao što će promjene zahvatiti i brojne druge školske predmete, zahvatit će i sate vjeronauka pa će se tako po prvim planovima učenike koji su sada pristupili krizmi u prvom razredu srednje škole sučeljavati s različitim ponudama smisla i vrijednosti u ljudskom društvu.
Otvorenost dijaloga
Kako je predviđeno kurikulom – otvorenost dijaloga vjeronauka s drugim predmetima upućuje učenika na razumijevanje svijeta kao jedinstvene stvarnosti i mnoštva različitosti. Takav pristup ne trpi nikakvu isključivost, navedeno je u novom kurikulu vjeronauka.
Ja sam vjernik niti se sramim niti ističem ono šta jesam.Ova tema je zahtjevna,to stoji, ali moje mišljenje ću svejedno napisati.Mi poistovjećujemo vjeru i crkvu.To nije dobro,posebno ako crkva svojeta vjeru.Crkva je tu da tumači i podučava i širi vjeru.Trebaju li tu diplome i dokazi?Po meni netrebaju.Crkva je dugo godina bila u podređenom položaju i sada želi pokazati moć.To nije dobro.Jedna od pouka crkve je :niti se u dobru posili niti se u zlu ponizi.