Da nije bilo velike vrućine zbog koje se moralo odustati od Stilskih vježbi na Ljetnim noćima Teatra Exit, najdugovječnija hrvatska predstava samo bi još jednom potvrdila svoje mjesto u Guinnessovoj knjizi rekorda.
Stilske vježbe pravi su biser hrvatske kulture, a njihov glavni akter Pero Kvrgić već je desetljećima ujedno i moralna vertikala hrvatskoga glumišta.
Otkako ju je pokojni Tomislav Radić, još 1968. postavio u Teatru &TD, ta predstava traje sve do naših dana. Da u njoj nije bilo nešto tako gotovo epohalno, ni ta predstava ne bi još uvijek trajala. U njoj su ‘68. igrali Pero Kvrgić i Mia Oremović, da bi 1970. godine Lela Margitić zamijenila Miju Oremović. Zato su Stilske vježbe i dobile mjesto u Guinnessovoj knjizi rekorda, kao najdugovječnija predstava s istom glumačkom postavom.
Da nisu ništa drugo učinili, Tomislav Radić, Pero Kvrgić i Lela Margitić već bi i time zavrijedili umjetničku besmrtnost, kao i tada avangardni i kultni Teatar &TD. No kako kod nas nema pravih kriterija i kako brzo zaboravljamo nečije zasluge, tako su i Stilske vježbe godinama bile nedovoljno isticane kao vrhunac našega kazališta, odnosno nacionalne kulture. Dugovječnost Stilskih vježbi treba zahvaliti ne samo kvaliteti te predstave nego i upornosti Pere Kvrgića. On je rijetka životna korjenika.
Pero Kvrgić je svoju žilavost potvrdio svojom umjetničkom vrijednošću. Zbog toga je i postao živom legendom. Njegove Stilske vježbe nikada nisu podlegle bilo kakvim pritiscima političkih i kulturnih komesara. Možda je i to razlogom dugovječnosti Stilskih vježbi. Pero Kvrgić zaista je izuzetna osoba. O tome svjedoči i činjenica da nikada nije imao problema sa svojim nacionalnim identitetom.
To je jedna od bitnih razlika između njega i nekih njegovih kolega, osobito između njega i glumačke vedete Rade Šerbedžije.
Pero Kvrgić je pravi građanin Hrvatske. On nikada nije pokazivao namjeru da bude i tzv. jugoslavenski glumac.
Bio je oduvijek pravi umjetnik. Uz to je bio i pristojan čovjek koji nije želio imati bilo kakvog dodira s politikom. Po tome može biti uzor mnogim svojim kolegama, osobito mlađima koji misle da jedino svojom bučnošću mogu postati i veliki glumci. Pero Kvrgić spada u sam vrh hrvatskoga glumišta.
Nema sumnje da će jednoga dana i on sjediti na samom hrvatskome umjetničkom Olimpu na kojem već odavno jesu Branko Gavella, Kosta Spaić, Boris Dvornik, Krsto Papić, Marija Crnobori, Miljenko Smoje, Mia Oremović i Ivo Brešan. Do tada ćemo uživati u Stilskim vježbama i umjetničkoj i ljudskoj veličini Pere Kvrgića.
Što je Šerbedžija skrivio da ga konzervetivno-nacionalistička opcija u Hrvatskoj mrzi?