Tunel Podmurvice, dugačak 1250 metara, koji se gradi na trasi državne ceste DC403, novoj poveznici zapadnog dijela riječke luke i riječke obilaznice, probijen je u petak i to mjesec i 24 dana prije roka.
Početak završnog probijanja tunela označili su ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić. Riječ je o probijanju zadnjih metara kamenog materijala koji je razdvajao dvije strane portala tunela.
Druga faza iskopa tunela u podnožju tunela trebala bi biti završena do svibnja, a dovršetak svih radova na DC403, koja će povezati zapadni dio riječke luke i terminal na Zagrebačkoj obali s gradskom obilaznicom, očekuje se u lipnju 2023. godine.
Hrvatske ceste i zajednica izvođača radova potpisali su sredinom 2020. ugovor o izgradnji DC 403 vrijedan 456 milijuna kuna, a radovi su počeli u rujnu iste godine. Radove obavlja zajednica izvođača – Kolektor CPG iz Slovenije, GP Krk iz Hrvatske te Euroasfalt iz BiH. Izgradnja se sufinancira iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a dio je strateškog Rijeka Gateway projekta.
Glavna trasa i spojne ceste prolaze kroz izgrađeno gradsko područje, a radovi obuhvaćaju izgradnju više složenih objekata.
Dužina glavne trase procijenjena je na 2977 metra, a spojne ceste prema Zvonimirovoj ulici na oko 380 metara. Veći dio trase bit će na objektima, od kojih su značajniji tunel Podmurvice te vijadukti Piopi i Mlaka.
Ministar Butković rekao je da je izgradnja DC403 jedan od sada najvećih infrastrukturnih projekta u Hrvatskoj, naglasivši da je probijanje tunela obavljeno mjesec i 24 dana prije roka.
Spomenuo je i druge velike infrastrukturne projekte u Hrvatskoj kao što su Pelješki most, gradnja koridora 5C, luka, lučica, velike željezničke projekte. Dodao je da je ovaj projekt važan za razvoj riječke luke i Zagrebačke obale, koja je uspješno odabrala koncesionara.
Kao država smo pokazali da znamo provoditi projekte koji je financiraju iz EU, rekao je i naglasio potporu Vlade tom projektu i dobru suradnju s Gradom Rijekom.
Kazao je da su na riječkom području u više projekata uložena velika sredstva kako bi luka Rijeka bila ono što treba biti – luka sjevernog Jadrana s teretom većim od tereta luke Kopar.
Predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić rekao je da se, unatoč izazovnim vremenima, projekt provodi u skladu s planom.
Tunel je ključni objekt na trasi, a od izvođača očekujemo, ako se ne dogodi ništa nepredviđeno, da cesta DC 403 bude u prometu u ljeto sljedeće godine, rekao je.
Škorić je još kazao da je projekt zahtijevan i da to najbolje znaju stanovnici u obližnjim ulicama jer je buka bila neizbježna.
Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović naveo je da je Rijeka sada najveće gradilište u Hrvatskoj, s nizom javnih i privatnih investicija.
Nadam se da ćemo u polovici sljedeće godine ovu cestu pustiti u promet, rekao je kazavši da se riječka luka cestom DC 403 spaja s čvorom Škurinje i s mrežom hrvatskih autocesta te da Rijeka postaje ishodišna točka europskih koridora, što je dio i riječke i državne strategije.
Ova cesta postaje i dio mreže gradskih cesta, na nju će biti priključene Zvonimirova i Baračeva ulica, tako da će doći do znatnog rasterećenja prometa u zapadnom dijelu središta grada, naglasio je Filipović.
Dodao je da će nakon završetka DC403 biti stvoreni i preduvjeti da se završi i dio ceste od Zagrebačke obale do Žabice, čime će Rijeka dobiti "prsten oko" grada i strateški riješiti svoju cestovnu infrastrukturu za desetljeća koja slijede.
Sramotno skupa dionica koja se nikada neće isplatiti.