Još su jednom istraživanja potvrdila da je najveći urbanistički problem
Rijeke (što se može preokrenuti i u infrastrukturni izazov), promet. Na
forumu naziva “Urbani izazovi Rijeke”, koji su organizirali Grad i Siemens
d.d., predstavljeni su rezultati projekta koji se provodio u osam
hrvatskih gradova, a u kojem su razrađeni urbanistički problemi, ali i
ponuđena moguća rješenja.
Radikalna rješenja
Siemensovim istraživanjem ispitano je 122 ljudi, uglavnom javnih
službenika i privatnih poduzetnika iz Zagreba, Splita, Rijeke, Osijeka,
Dubrovnika, Varaždina, Zadra i Pule, a pitanja su se grupirala u pet
područja: promet, vodovod i odvodnja, zdravstvena skrb, električna
energija, sigurnost i zaštita. Kao posebna cjelina nametnulo se
upravljanje gradom i financije, prema čemu su ispitanici bili skeptični
i nepovjerljivi.
- Šesnaestero riječkih dionika projekta prioritet je stavilo na
zdravstvenu zaštitu, zaštitu okoliša i promet, tvrdi Dragan Bagić,
voditelj istraživanja. Što se prometnih rješenja tiče, mišljenja su od
blagih do radikalnih - dovršenje obilaznice, tuneli i nadvožnjaci ili,
pak, potpuna zabrana prometa centrom grada.
Na okruglom stolu koji je slijedio prezentaciji problem su komentirali
Danijel Frka iz Rijeka Prometa i gradonačelnik Obersnel. - Ključni je
model za dugotrajno rješenje gradnja tunela između Titova trga i Mlake,
no bez potpore države projekt je nemoguć. U sadašnjim je trenucima, s
dvije prometnice koje prolaze središtem, nemoguće razmišljati o
restrikcijama prometa kroz centar, rekao je Obersnel.
Autobusi na plin
Rijeku će korak bliže europskim gradovima dovesti i skoro uvođenje
javnog gradskog prijevoza na plin, a u planu je isti proces i za javnu
rasvjetu. Do 2020. se namjerava smanjiti emisija CO2 u zraku za čak
20%, čemu će pridonijeti nedavno dislociranje dijela pogona rafinerije
na Mlaki.
URBAN-FORUM Okrugli stol propituje budućnost grada