Nakon sedam mjeseci intenzivnoga rada s 1. studenoga prestaje obustava cjelokupnoga željezničkog prometa na pružnoj dionici Zaprešić – Zabok, koja je zbog radova bila na snazi od 1. travnja ove godine.
Iako je posebna regulacija željezničkog prometa prvotno bila planirana do 1. listopada, produljila se za 30 dana zbog nepovoljnih i nepredvidivih vremenskih prilika tijekom proljeća, no sada je dinamika radova u skladu s planiranom.
S obzirom na to da se pojedini radovi koji predstoje ne mogu izvesti tijekom prometa, izvođaču radova na projektu modernizacije i elektrifikacije pruge Zaprešić – Zabok po potrebi će se odobravati dnevne obustave željezničkog prometa u trajanju od sedam sati te povremene obustave vikendom.
Tako će pruga Zaprešić – Čakovec biti zatvorena za promet između kolodvora Zaprešić i Zabok od 4. do 16. studenoga od 8.35 do 15.55 sati. U tome razdoblju putnike će na relacijama Zaprešić – Zabok i obratno te Zaprešić – Bedekovčina i obratno umjesto vlakova prevoziti autobusi. I nakon toga razdoblja željeznički će se promet povremeno obustavljati zbog radova.
Uređeni su i peroni u kolodvorima za prihvat putnika, izgrađeni željeznički mostovi i propusti, a završeni su i radovi u pothodnicima kako bi putnici sigurno mogli doći do željenih perona.
Predstoje još završni radovi na peronima, na dovršetku odvodnje uz prugu, na kontaktnoj mreži, izgradnji parkirališta te na dovršetku cestovnoga mosta Horvacka i na ugradnji signalno-sigurnosnih uređaja. Također predstoje radovi na voznome vodu, a u Zaboku će se polagati i prvi i drugi kolodvorski kolosijek te graditi bočni peron.
Projekt modernizacije i elektrifikacije pruge Zaprešić – Zabok vrijedan je 614,4 milijuna kuna, a 85 posto sredstava osigurano je iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. Dionica obuhvaćena projektom (oko 24 kilometra pruge) proteže se kroz Zagrebačku i Krapinsko-zagorsku županiju. Po završetku radova vlakovi će voziti brzinom do 120 km/h, čime će se vozna vremena putničkih vlakova smanjiti na 28, a brzih vlakova na 14 minuta.
Projektom je obuhvaćena rekonstrukcija kolodvora, izgradnja novih perona, pothodnika, nadstrešnica i parkirališta. Kolodvor Zabok razdvojit će se na putnički i teretni dio, a izgradit će se i nova zgrada za smještaj signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te ureda za izvršno osoblje. Na stajalištima će biti osiguran sustav videonadzora te vizualnog i audio obavještavanja putnika. Uz to, bit će modernizirano 15 željezničko-cestovnih prijelaza. Rekonstruirat će se postojeće pružne građevine te izgraditi nove kao što su četiri nova armiranobetonska mosta te jedan cestovni most.
Pruga Zaprešić – Zabok ima važnu ulogu u putničkome prijevozu na području zagrebačke aglomeracije i s obzirom na to da će do Zaboka voziti elektromotorni vlakovi, modernizacija će pridonijeti boljoj zaštiti okoliša smanjenjem emisije štetnih plinova i razine buke.
Završetak radova na projektu očekuje se krajem 2021. godine.