Nesreća na odmorištu u kojoj su poginule dvije djevojčice još uvijek se istražuje i analizira. Prometni stručnjak Željko Marušić govori za 24sata da se ova tragedija mogla spriječiti poštivanjem prometnih popisa.
On je rekao da mu je tahograf potvrdio sumnje o tome da je vozač zaspao. On je prešao 140 kilometara brzinom od 90 km na sat, a počeo je kočiti tek kada je udario u automobil i ljude na odmorištu.
- Maksimalna dozvoljena brzina za kamione je 80 kilometara na sat, no kod nas se tolerira do 90 na sat zbog uređaja kojima se u Hrvatskoj očitava brzina. No da je vozač tegljača vozio 80 na sat do ovoga vjerojatno ne bi ni došlo - govori Marušić.
Usporedio je hrvatska odmorišta s onim u Njemačkoj rekavši kako su ondje odmorišta za kamione fizički odvojena od automobila i ljudi.
- Ne samo to. U Njemačkoj je maksimalna dozvoljena brzina 85 kilometara na sat. Samo pet km/h više, znači potrošnju goriva veću do četiri litre, a to vam govori koliko je veća snaga odnosno brzina. Velika je to razlika - kaže Marušić.
Napominje da su naša odmorišta građena prije više od 35 godina kada je bilo manje kamiona na cestama. Također govori da se ograničenje brzine za kamione treba spustiti na 40 kilometara na sat.
- Sada stoji za sve 60 na sat no kamionu treba više prostora da se zaustavi i zbog njih treba dodati još taj jedan znak - zaključio je.
Slavko Filipović, brat vozača kamiona
Marušićeva je logika, kao i u svim drugim slucajevima, da je vozio 10 km/h, sve bi bilo ok.