Hrvatska će od sljedećeg ljeta biti povezana izravnim letovima sa SAD-om. Najveći svjetski avioprijevoznik American Airlines od lipnja do kraja rujna tri puta tjedno povezivat će Philadelphiju i Dubrovnik. Philadephia je jedno od čvorišta American Airlinesa, a u državi Pennsylvaniji živi jedna od najvećih zajednica Hrvata u Americi. Prošle je godine kroz Zračnu luku Dubrovnik prošlo 44.816 putnika iz SAD-a.
Od 2019. Hrvatska će tako nakon 28 godina ponovno dobiti redovitu zračnu liniju sa SAD-om. Pri tome bit će jedina zemlja u regiji u koju leti neki od američkih avioprijevoznika. American Airlines će na liniji Philadelphia – Dubrovnik letjeti tri puta tjedno širokotrupnim zrakoplovom Boeing 767-300 koji prima više od 200 putnika. Ta aviokompanija godišnje preveze 200 milijuna putnika i ima flotu od gotovo 1000 zrakoplova. Za nekoliko dana, pak, Hrvatska će dobiti izravne letove i za Daleki istok.
Korean Air uvodi redovitu cjelogodišnju zračnu liniju Seul – Zagreb. Letovi na toj liniji također će se odvijati tri puta tjedno, a na njima će se izmjenjivati širokotrupni zrakoplovi Airbus 330-200, Boeing 777-200ER te Boeing 787-9 Dreamliner.
No, sljedeće godine Hrvatska bi mogla imati još više interkontinentalnih letova. Već se neko vrijeme pregovara o izravnim letovimaa Peking – Zagreb, a moguće je da će Zagreb dobiti i izravnu zračnu liniju s Montrealom. Pregovara se i o uvođenju izravnih letova u Japan, odnosno u Tokio.
Zagreb već sad ima dvije izravne sezonske linije za Toronto, a tu si i letovi u Dubai i Dohu.
Kroz hrvatske zračne luke je u prvih sedam mjeseci ove godine prošlo 5,77 milijuna putnika, što je gotovo 600.000 putnika više nego u istom razdoblju prošle godine.
U Hrvatsku 85 posto turista dolazi cestovnim putem, a u svjetskim razmjerima u turističkim dolascima dominira zračni promet s 55 posto. Sve više letova u Hrvatsku znači da se taj omjer mijenja u korist zračnog prometa. Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, ove godine Hrvatska bilježi više od 70 novih redovitih aviolinija. U HTZ-u kažu da u ovoj godini planiraju ulaganje od 20-ak milijuna kuna u sklopu strateške marketinške suradnje s avioprijevoznicima.
Time su obuhvaćene aviokompanije s tržišta Beneluxa, Kanade, Njemačke, Skandinavije, Poljske, Španjolske, Irske, Turske, Francuske, Velike Britanije... Među ostalim radi se o aviokompanijama Brussels Airlines, Air Transat, Eurowings, LOT, Norwegian Air Shuttle, Nordica Aviation Group, Iberia, Croatia Airlines, Ryanair, British Airways, Easyjet...
Rezultat toga je, navode, jačanje percepcije Hrvatske kao aviodestinacije te produljenje turističke sezone.
Britanci proširuju Heathrow, a ovo je sedam najvećih aerodroma svijeta
Prvi u regiji!? Zar iz Beča i Budimpešte nema direktnih linija?