A je to...

Radnici Croatia Airlinesa vagali avion, pao im s krana i probio trup!

'28.04.2010., Zagreb - Avion Croatia Airlinesa slijece u Zracnu luku Zagreb.  Photo: Goran Stanzl/PIXSELL'
Foto: 'Goran Stanzl/PIXSELL'
1/3
11.03.2012.
u 10:00

Na dan štrajka, 8. ožujka, u Croatia Airlinesu štrajkolomci su odlučili izvagati Dash, no sve je pošlo po zlu. Štetu još zbrajaju

Zrakoplov Croatia Airlinesa, Dash Q400, pao je prilikom vaganja na nosnu dizalicu koja mu je probila trup ispod WC-a, u njegovu prednjem dijelu! Pad i probijanje Dasha, koji je jedan od šest takvih novih aviona u floti hrvatskog nacionalnog prijevoznika, dogodio se za štrajka dijela radnika te aviokompanije, 8. ožujka, pa je tako i dio radnika iz tehnike CA bio u štrajku.

Suludi posao

Od upućenih u zbivanja u CA doznajemo da su štrajkolomci, unatoč manjku ljudi zbog industrijske akcije, taj dan ipak odlučili pokušati dokazati kako mogu normalno raditi i u tako izvanrednim uvjetima.

Ali to im se onda obilo o glavu. Naši sugovornici kažu da se zbog provjere sigurnosti svake godine zrakoplovi moraju vagati, no čude se zašto su se u CA odlučili to činiti baš na dan štrajka jer nije riječ o rutinskom poslu. Za to je točno utvrđena procedura i koliko ljudi mora raditi na tome. Stoga smatraju da je apsolutno suludo bilo taj dan raditi taj posao i forsirati vaganje zrakoplova, pogotovo kad se uzme u obzir i povećani stres kojem su zbog štrajka bili izloženi svi u tvrtki, i štrajkaši i oni koji nisu štrajkali.

U upravi Croatia Airlinesa, koju vodi Srećko Šimunović, kažu da je do oštećenja zrakoplova došlo prigodom planiranih radova u sektoru tehničkih poslova te da se još uvijek utvrđuju činjenice i okolnosti pod kojima se to dogodilo.

Nema veze sa štrajkom

Šteta nastala zbog probijanja trupa Dasha tek se procjenjuje, kažu u Croatia Airlinesu, ali napominju i da će u cijelosti biti pokrivena od redovitog osiguranja zrakoplova u kojemu su ovakvi događaji predviđeni. No u CA tvrde da nesretni događaji s Dashom nemaju nikakve veze sa štrajkom.

– S obzirom na to da je toga dana u štrajku bilo samo 10 posto licenciranih aviomehaničara, oštećenje zrakoplova nije ni u kakvoj izravnoj vezi s industrijskom akcijom jer je predviđene poslovne aktivnosti u tehničkom središtu tvrtke obavljalo više zaposlenika nego što je to bilo regularno predviđeno – tvrde u upravi nacionalnog avioprijevoznika.

Na pitanje kad se očekuje ponovno uključivanje probijenog Dasha u promet, u CA odgovaraju – za otprilike tjedan dana. Ali, tvrde i da to neće utjecati na promet Croatia Airlinesa u tom razdoblju u kojemu tvrtka planira sve letove prema planiranom redu letenja. CA je u posljednje četiri godine kupio šest tih zrakoplova, a za svaki od njih plaća mjesečnu rata za leasing od 160.000 eura.

Kako smo već pisali, piloti i aviomehaničari žale se na te zrakoplove zbog čestih kvarova ili pak lažnih signalizacija kvarova, zbog čega se ti zrakoplovi često moraju prizemljiti.

Ključne riječi

Komentara 90

X2
xychhr-200
10:41 11.03.2012.

. Hm, a zašto moraju avion dizati s kranom...? Zar ne bi bilo jednostavnije, a i potpuno sigurno, postaviti ga na vagu na zemlji...?

LO
lojtra1
10:55 11.03.2012.

Bušenje avionskog trupa pri tehničkom pregledu nije nikakva specijalna stvar. To je zapravo sasvim normalno i lako se popravlja. Oštećeno se mjesto malo premaže retardantom i sve je opet OK. Posebno je normalno da se to radi s avionima za koje se mjesečno plaća dugotrajna i visoka leasing naknada i da to rade ljudi koji štrajkaju uz tvrdnju da je njima jako stalo do budućnosti hrvatskog civilnog zrakoplovstva kao i budućnosti njihovih osobnih dohodaka.

FO
Folirant
21:28 11.03.2012.

Hrvatski kantar zakazao.Kako se kantar zove na hrvatski.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije