Zrakoplov Croatia Airlinesa, Dash Q400, pao je prilikom vaganja na nosnu dizalicu koja mu je probila trup ispod WC-a, u njegovu prednjem dijelu! Pad i probijanje Dasha, koji je jedan od šest takvih novih aviona u floti hrvatskog nacionalnog prijevoznika, dogodio se za štrajka dijela radnika te aviokompanije, 8. ožujka, pa je tako i dio radnika iz tehnike CA bio u štrajku.
Suludi posao
Od upućenih u zbivanja u CA doznajemo da su štrajkolomci, unatoč manjku ljudi zbog industrijske akcije, taj dan ipak odlučili pokušati dokazati kako mogu normalno raditi i u tako izvanrednim uvjetima.
Ali to im se onda obilo o glavu. Naši sugovornici kažu da se zbog provjere sigurnosti svake godine zrakoplovi moraju vagati, no čude se zašto su se u CA odlučili to činiti baš na dan štrajka jer nije riječ o rutinskom poslu. Za to je točno utvrđena procedura i koliko ljudi mora raditi na tome. Stoga smatraju da je apsolutno suludo bilo taj dan raditi taj posao i forsirati vaganje zrakoplova, pogotovo kad se uzme u obzir i povećani stres kojem su zbog štrajka bili izloženi svi u tvrtki, i štrajkaši i oni koji nisu štrajkali.
U upravi Croatia Airlinesa, koju vodi Srećko Šimunović, kažu da je do oštećenja zrakoplova došlo prigodom planiranih radova u sektoru tehničkih poslova te da se još uvijek utvrđuju činjenice i okolnosti pod kojima se to dogodilo.
Nema veze sa štrajkom
Šteta nastala zbog probijanja trupa Dasha tek se procjenjuje, kažu u Croatia Airlinesu, ali napominju i da će u cijelosti biti pokrivena od redovitog osiguranja zrakoplova u kojemu su ovakvi događaji predviđeni. No u CA tvrde da nesretni događaji s Dashom nemaju nikakve veze sa štrajkom.
– S obzirom na to da je toga dana u štrajku bilo samo 10 posto licenciranih aviomehaničara, oštećenje zrakoplova nije ni u kakvoj izravnoj vezi s industrijskom akcijom jer je predviđene poslovne aktivnosti u tehničkom središtu tvrtke obavljalo više zaposlenika nego što je to bilo regularno predviđeno – tvrde u upravi nacionalnog avioprijevoznika.
Na pitanje kad se očekuje ponovno uključivanje probijenog Dasha u promet, u CA odgovaraju – za otprilike tjedan dana. Ali, tvrde i da to neće utjecati na promet Croatia Airlinesa u tom razdoblju u kojemu tvrtka planira sve letove prema planiranom redu letenja. CA je u posljednje četiri godine kupio šest tih zrakoplova, a za svaki od njih plaća mjesečnu rata za leasing od 160.000 eura.
Kako smo već pisali, piloti i aviomehaničari žale se na te zrakoplove zbog čestih kvarova ili pak lažnih signalizacija kvarova, zbog čega se ti zrakoplovi često moraju prizemljiti.
. Hm, a zašto moraju avion dizati s kranom...? Zar ne bi bilo jednostavnije, a i potpuno sigurno, postaviti ga na vagu na zemlji...?