Još 25 dana Plitvice se može posjetiti po najnižoj cijeni u godini od 80 kuna. S 1. travnjem cijena će narasti na 180 kuna, a od 1. lipnja na čak 300 kuna. Novi cjenik na snazi je od početka godine, a ulazak u naš najpoznatiji nacionalni park poskupio je u svim razdobljima.
Trenutačno je skuplji 20 kuna nego lani u ovo vrijeme, a u lipnju, srpnju, kolovozu i rujnu posjet Plitvičkim jezerima koštat će 50 kuna više nego lanjskog ljeta. Nepopularna vijest o poskupljenju nije sasvim nova, kako podsjeća ravnatelj Javne ustanove NP Plitvička jezera, ali javnosti zato nije bitno simpatičnija.
– Našim partnerima smo nove cijene najavili još prije godinu dana, a i javno smo govorili o toj mogućnosti. Slažem se da je za prosječnog čovjeka 300 kuna skupo, ali ne smije se smetnuti s uma da se na Plitvice čak pet mjeseci u godini može za 80 kuna i da, k tome, dvaput godišnje, u travnju i listopadu, imamo tjedan za domaće posjetitelje kad je ulaz 90 kuna – ističe ravnatelj NP Plitvička jezera Tomislav Kovačević.
Rekonstrukcija objekata
Ovog proljeća ta će promotivna cijena, inače, vrijediti od 10. do 19. travnja i zasigurno će mnogi građani, kao i prošlih godina, tu priliku objeručke prihvatiti.
– U ljetnim mjesecima već godinama dominiraju stranci, kojih je tada 95 posto – kaže Kovačević i dodaje da se ovaj novi cjenik ulaznica zasigurno neće mijenjati neko vrijeme.
– Skuplje ulaznice su temelj za naše investicije. Plitvička jezera su jedan od najpoznatijih nacionalnih parkova u svijetu i da bismo održali razinu top destinacije pripremamo kompletnu rekonstrukciju svih objekata. Iduće proljeće trebalo bi početi preuređenje hotela “Plitvice” i “Bellevue”, kojima želimo dići kategoriju na pet i četiri plus zvjezdice. To je investicija od 150 milijuna kuna, koju planiramo financirati bez kredita, vlastitim novcem – otkriva Kovačević.
Stranci ne prigovaraju
Naš sugovornik napominje i da strani partneri, kad su im lani predstavili nove cijene, nisu imali primjedbi. Ne bune se ni inozemni gosti.
– Razumijem naše ljude, obiteljski posjet Plitvicama u sezoni najviših cijena velik je izdatak, ali valja znati da NP nije korisnik državnog proračuna, u koji smo lani po osnovi PDV-a i davanja za zaposlenike uplatili 174 milijuna kuna. Skrbimo o 600 hektara osnovne posjetiteljske zone, imamo šest vlakova i osam brodova, a u cijeni ulaznice su i vožnje vlakom i brodom. U ljetnoj sezoni imamo 1200 zaposlenih, a uveli smo trajnu edukaciju radnika kako bismo prilagodili njihova znanja budućoj, višoj kategoriji objekata. U svim segmentima poslovanja prešli smo na biorazgradive materijale, koji su puno skuplji od plastike – predstavlja ravnatelj Kovačević poslovnu filozofiju i logiku uprave NP-a.
Ako ovaj virus nastavi ovako "napredovati" i 30 Kuna biti će preskupo.