Prva premijera Hrvatske drame riječkog Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, autorski projekt “Hrvatsko glumište” Olivera Frljića i Marina Blaževića, definitivno je obilježila prvi dio hrvatske kazališne sezone i to iz kazališnih i nekazališnih razloga. Kao da se Ivan pl. Zajc vratio u vrijeme intendanture Mani Gotovac i njenih zvučnih kazališnih detonacija sa Severinom u glavnoj ulozi. I kada je svojedobno Severina glumila Krležu na sceni nacionalnog teatra, bila je to činjenica o kojoj su mudrovali i oni koji Krležu nikada nisu ni čitali ni gledali na sceni i koji kazališne dvorane zaobilaze u širokom luku. Ali su o svemu imali svoje mišljenje.
Zbog frljićevskog provokativnog teatra koji u svakoj sredini burgija po onim temama koje se vole skrivati pod tepih, u sjeni su, na žalost, ostali planovi i projekti riječke Opere koji su zavrijedili pokoju karticu novinskog teksta. U prvom se redu to odnosi na koncert održan 29. studenog na kojem su nastupili vrsni hrvatski operni pedagozi i proslavljeni operni pjevači sa svojim studentima. A ti pedagozi su Dunja Vejzović (koja je dobro surađivala i s prethodnom intendanticom u Rijeci Nadom Matošević Orešković), Vlatka Oršanić i Giorgio Surian. Na koncertu kojim je ravnao finski maestro Ville Matvejeff, gost dirigent riječke operne i koncertne sezone, nastupili su mladi pjevači Leon Košavić, Ilijana Korać, Božo Jurić-Pešić, Ivana Srbljan, Sebastijan Podbregar i Luka Ortar. Primadona Dunja Vejzović najavila je i nastavak suradnje sa riječkim HNK u izvedbi opernog oratorija Oedipus Rex Igora Stravinskog. I tu nije kraj. Već sljedećih Riječkih ljetnih noći Dunja Vejzović pjevat će jazz na prijedlog ravnatelja Opere Marina Blaževića. U riječki HNK Ivana pl. Zajca vratio se i Giorgio Surian. Surian veli da se više puta želio vratiti u riječki teatar, ali da to do sada iz čudnih razloga nije bilo moguće. A sada će na pozornici Ivana pl. Zajca pjevati Kreonta u Oedipusu Rexu, tu je i uloga Gerarda u Giordanovoj operi “Andrea Chenier”, a u 2016. godini Surian će u Rijeci otpjevati i Jaga iz Verdijeva “Otella”.
U Rijeci će se svake godine izvesti i jedno standardno operno djelo s isključivo mladim pjevačima, što će mladima biti od neprocjenjive koristi. Ove će godine u Rijeci tako biti izvedena popularna “Carmen”. Rijeka će biti i domaćin međunarodnog pjevačkog natjecanja koje nosi ime po slavnoj sopranistici Zinki Kunc Milanov, legendarnoj zvijezdi njujorškog Metropolitana čije su diskografske snimke još uvijek rado slušane. Zanimljivo je da će organizatorica i koordinatorica biti baš srčana Vlatka Oršanić. Činjenica da je riječka Opera uspjela okupiti i angažirati umjetnike ranga Dunje Vejzović, Vlatke Oršanić i Suriana, dokaz je da se netko konačno dosjetio iskoristiti njihovo iskustvo, znanje i umjetničku energiju i staviti ih u središte kreativnih zbivanja na opernoj sceni. Tako bi nacionalna kazališna kuća koju vodi mladi Frljić u svom opernom dijelu mogla postati model po kojem će se u svojoj organizaciji morati prikloniti i druge nacionalne kazališne kuće u zemlji. A to je model angažiranja ljudi koji postoje u ovoj zemlji, koji u ovoj zemlji djeluju i koji su kulturu ove zemlje već proslavili diljem svjetskih pozornica, no koji su u ovoj zemlji gotovo potpuno zanemareni i redovito preskočeni.
>> Slučaj Frljić: Kad režimski umjetnik radi ofrlje
>> Protivnici mu poručuju: Idi kući! Frljić kaže: Ovo je najtolerantniji grad u Hrvatskoj
Kazalište ne može napuniti pa ovih dana uvodi autobusu liniju Lasta da mu dovodi publiku .