Dopis Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa kojim se od škola traži da naprave izvješće o postignutom uspjehu učenika na polugodištu, izazvao je pomutnju u zbornici.
Isto trajanje polugodišta
Neki su to protumačili kao povratak zaključivanju ocjena, a drugi samo kao ispis iz kojeg će zapravo teško biti razlučiti stvarni uspjeh. U karlovačkoj Gimnaziji kažu da čekaju dodatna objašnjenja mjerodavnih
.– Vidjet ćemo još, jer moramo pripremiti razrednike. Ako ne dobijemo nikakvo očitovanje, napravit ćemo ispis što će donijeti probleme. To roditeljima neće pokazati potpunu sliku uspjeha njihove djece. Ocjene nisu aritmetička sredina.
Nije isto dobiti peticu iz ispita ili aktivnosti – ukazuje ravnatelj Gimnazije Karlovac Damir Mandić. Kao i mnogi, podržava povratak starih pravila.
– Moj je stav da nezaključivanje ocjena na polugodištu nije donijelo očekivanirezultat. Treba izjednačiti trajanje prvog i drugog, čime će se eliminirati faktor stresa kod učenika – smatra Mandić.
Naputak ministarstva za razrednike znači da će doslovno morati prepisivati čitave imenik.
– Na tom obrascu postoji samo ravna crta na koju će se ispisivati sve ocjene iz određenog predmeta. Tako roditelji neće znati je li to ocjena iz usmene ili pismene provjere, zalaganja i slično. To je i puno kompliciraniji posao.
Zaključivanje ocjena bilo je bolje – mišljenja je ravnateljica OŠ Dragojle Jarnević Marijana Pavičić. Prvi čovjek Tehničke škole, ujedno i predsjednik Udruge ravnatelja Mile Lulić podsjeća da u Zakonu jasno stoji da su škole dužne na polugodištu napraviti pisano izvješće o rezultatima učenja
.– No, s druge strane imamo i naputak o nezaključivanju na polugodištu, pa nije čudno da su mnogi zbunjeni. Ove godine novo pojašnjenje dobile su i škole, koje koriste e-imenik. Njima će pak biti nešto jednostavnije unositi ocjene – kaže Lulić.
Više jedinica
Napominje da se ovakvim pravilima učenici opuste, ne stižu sve ‘pohvatati’, pa im najveći dio posla ostaje za kraj školske godine. To je dovelo do slabijeg uspjeha i povećanja jedinica.
– Imamo samovrednovanje, nove metode ishoda učenja, PISA projekt, usporedbu s EU... Onda nije logično da nema zaključivanja i da učenike puštamo da uče kada oni žele – kaže Lulić.