10.04.2019. u 08:14

Odabir Kineza za graditelje Pelješkog mosta, s obzirom na dinamiku radova koji su u tijeku, pokazao se kao odličan potez. No taj most nam je bio presudan i da dobijemo ovogodišnje domaćinstvo inicijative 16+1

Dolazak kineskog premijera Li Keqianga u bilateralni posjet Zagrebu i održavanje summita 16 + 1 u Dubrovniku izvrsna je prilika da Hrvatska ojača svoje političke i pogotovo gospodarske odnose s jednom od najmoćnijih svjetskih država. Inicijativa 16 +1 rođena je na prvom ekonomsko-trgovinskom forumu Kine i 16 zemalja srednje i istočne Europe u 2011. u Budimpešti. Otad se svake godine u drugoj zemlji sastaju čelnici tih 16 europskih zemalja i Kine kako bi produbili ekonomske, političke, ali i kulturno-obrazovne odnose.

Hrvatska, za razliku od nekih drugih članica te inicijative, dosad nije pak imala veće koristi od tih summita. Tako su, primjerice, Poljska, Srbija, Mađarska i Češka uspostavile strateško partnerstvo s drugom najvećom ekonomijom u svijetu, dok su u Estoniji, Mađarskoj, Češkoj i Srbiji otvoreni kineski logistički centri. No ključan preokret u hrvatsko-kineskim odnosima dogodio se kad je China Road and Bridge Corporation dobio posao gradnje Pelješkog mosta. Taj most je jako bitan Hrvatskoj zbog povezivanja njezina teritorija, ali jako je bitan i Kinezima jer, iako su izgradili puno veće mostove, to im je ipak prvi veliki infrastrukturni projekt na tlu EU koji je sufinanciran iz Unijinih fondova.

Zagreb: Premijer Andrej Plenković dočekao predsjednika Državnog vijeća Kine Lija Keqianga
1/13

Odabir Kineza za graditelje Pelješkog mosta, s obzirom na dinamiku radova koji su u tijeku, pokazao se kao odličan potez. No taj most nam je bio presudan i da dobijemo ovogodišnje domaćinstvo inicijative 16+1. A to bismo domaćinstvo mogli iskoristiti za pridobivanje novih kineskih investicija. U prvom redu u morske luke i željezničke pruge. A one bi se onda mogle uključiti u kineski projekt “Jedan pojas, jedan put”, modernu inačicu Puta svile.

Kineska roba mogla bi u EU dolaziti preko riječke i zadarske luke. Interes za gradnju nizinske pruge od Rijeke do mađarske granice Kinezi su već pokazali, a sad je prilika da se taj interes i konkretizira. Veliki su potencijali i u turizmu pa bismo ogroman interes kineskih medija za posjet njihova premijera Hrvatskoj trebali iskoristiti i za privlačenje još većeg broja turista iz te najmnogoljudnije zemlje svijeta.

VIDEO Pogledajte zračnu snimku gradnje Pelješkog mosta:

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije