Na inicijativu saborskog zastupnika Milivoja Škvorca u Kraljevcu na Sutli jučer je održan sastanak čelnih ljudi Hrvatske i Slovenske željeznice te gradonačelnika i načelnika općina uz prugu kako bi se napokon počelo prometovati na pruzi Savski Marof – Kumrovec.
Ne voze deset godina
Prugom koja je sagrađena prije više od 50 godina od 2000. godine vlakova više nema, već prometuju autobusi. Od lipnja 2006. godine na pruzi su počeli remontni radovi, no iznenada su prekinuti 15. rujna iste godine graničnim incidentom na Muri. Nakon upozorenja slovenske policije hrvatska strana prekinula je radove na dionici od Harmice do Vukova Sela, gdje pruga na nekoliko mjesta prolazi kroz slovensku katastarsku općinu. Radi se o tri kratke dionice, od 120, 240 i 140 metara, nastale na meandrima Sutle.
– Nakon zatopljenja odnosa Hrvatske i Slovenije mislimo da više nema nikakvih prepreka da napokon dovršimo radove i ovu prugu pustimo u promet. Interes je obostran, kako za mještane uz prugu, tako i za razvoj turizma, ali i gospodarstva prometovanjem teretnih vlakova – složili su se vodeći ljudi dviju željeznica Zlatko Rogožar i Goran Brankovič.
Na inicijativu potpredsjednika Sabora Ivana Jarnjaka koji je također bio prisutan, formirat će se radna grupa koja će o promemoriji sastanka informirati čelne ljude hrvatske i slovenske vlade. Direktor HŽ-a infrastrukture Branimir Jerneić kaže kako je novac za prugu, a riječ je o nešto više od 50 milijuna kuna, osiguran još prije pet godine. Polovica novca se tada potrošila, a kako je materijal za dalji remont osiguran, cijeli projekt HŽ-u ne bi predstavljao veći problem.
Remont tunela
Najveći zahvati bit će remont tunela u Zelenjaku te Željezničkog kolodvora u Kumrovcu. Od trenutka kada Slovenci daju zeleno svjetlo, bilo bi im dovoljno stotinjak radnih dana za ponovno uspostavljanje prometa.
Usporedo s trasom do Kumrovca dugom 38 kilometara koja Slovenijom na sedam dionica prolazi 6,5 kilometara, inicirat će se da se radovi nastave i na dionici od Kumrovca do slovenske granice, ukupne dužine 13 kilometara, a za tu dionicu novac bi se trebao osigurati iz fondova EU.
Dosta je bilo izolacije i devastiranja Zagorja. Umjesto zatvaranja pruga,konačno treba krenuti u drugom smjeru,a to je ; 1.otvaranje pruga,kako za Kumrovec,tako i za Rogatec 2.modernizacija pruge Zagreb-Zabok-Varaždin 3.uključiti čim prije prugu Zagreb-Zabok u prigradsku mrežu 4.elektrifikacija iste To bi trebali ,uz brzu cestu Zabok-Breznički Hum biti prometni prioriteti Hrv.Zagorja,a uz poboljšanje prometa doći će i do boljeg razvitka Zagorja u cjelini,jer ulaganja će poticati nova ulaganja pa će Zagorje moći živjeti od svoga rada ,a ne milostinje koju od države dobiva. Zagorci,svi glave skup ,za bolje sutra.