Hrvatska narodna banka danima je predmet podsmijeha nakon što se otkrilo da studentima treba otprilike tisuću kuna da naprave mobilnu aplikaciju koju je ta banka platila 275 tisuća kuna. Sol na ranu došla je i s informacijom da su polaznici pazinske radionice namijenjene učenicima osnovnih i srednjih škola sličnu aplikaciju programirali tijekom jednodnevne nastave. Radi se o aplikaciji koja preračunava kune u eure i obrnuto te je svi građani mogu besplatno skinuti na mobitel. Do danas je aplikaciju skinulo oko 10 tisuća ljudi.
Država je u informativnu kampanju za uvođenje eura planirala uložiti oko 27 milijuna kuna, i taj trošak dijeli s Europskom komisijom. Iz objašnjenja koje je dala središnja banka proizlazi da je u postupku javne nabave HNB bio štedljiv te je na cijelom poslu izrade promidžbene kampanje uštedio gotovo tri milijuna kuna javnog novca. HNB je na tu uslugu planirao potrošiti 6,8 milijuna kuna, ali je na kraju izabrao zajedničku ponudu triju tvrtki koje su predložile da će sve traženo obaviti puno jeftinije - za 3,9 milijuna kuna. Unutar paketa je i izrada mobilne aplikacije za 275 tisuća kuna te 60 tisuća komada džepnih kalkulatora za starije koji su plaćeni 831 tisuću kuna, odnosno 11 kuna svaki bez PDV-a.
Na natječaju su sa zajedničkom ponudom prošle tri tvrtke, i to Trotočka, SM studio Marketing komunikacije te Printshop. Autorstvo mobilne aplikacije po cijeni od 275 tisuća kuna s PDV-om pripada najmlađoj od njih, a to je Trotočka koju je 2019. osnovala Ileana Filić u Voćinu. Agencija osnovana te godine bila je angažirana i na nekim projektima Ministarstva turizma, a prihodi su joj brzo narasli na milijun kuna 2021. Uz skupi konvertor, u mobilnoj se aplikaciji nalaze odgovori na pitanja o zamjeni kune eurom, vijesti o uvođenju eura kao i prigodni kviz.
Vlasnica agencije Ileana Filić objašnjava da je za izradu aplikacije angažirala iskusnog stručnjaka za 4app solution, odnosno osobu koja je iza sebe imala 'određeni broj odrađenih aplikacija'. Njegova je cijena, kaže, bila približna cijeni koja se spominje, uvećana još za troškove dizajna aplikacije, koordinacije s klijentom te troškove izvještavanja i vođenja projekta. Filić dodaje kako je zajednička ponuda triju agencija bila za milijun kuna povoljnija od ponude idućeg ponuditelja koji se javio na natječaj.
Mora da je veoma teško koristiti obični kalkulator na mobitelu....