Devet metara visoki valovi i jak vjetar krivci su za potonuće teretnoga broda Kea kojim je u tome trenutku zapovijedao hrvatski kapetan Vlatko Vičić iz Rijeke. Teretnjak pod zastavom Barbadosa na kojemu su plovila 24 pomorca krenuo je iz St. Peterburga u Rusiji, odakle je prevozio amonijev nitrat do Kolumbije, a oko 300 kilometara od Španjolske ušao je u veliku oluju.
– Vrijeme je bilo užasno teško, puhao je jak vjetar praćen velikim valovima. Brod je zašao u zonu križanih valova, nagnuo se na bok i počeo tonuti. Zbog velikog nagiba plovila posada nije mogla ni izbaciti čamce za spašavanje – rekao je veleposlanik RH u Španjolskoj Neven Pelicarić.
Desetak sati brod je plutao okrenut na bok, a kosina kojom je bio uronjen u more neprestano se povećavala. Kapetan Vičić izdao je poziv u pomoć, a potom zapovjedio posadi u kojoj su bili Filipinci, Ganci, Rusi te još jedan Hrvat, Milan Bilandžija iz Mavrinča, da se okupi na palubi.
U međuvremenu je Španjolska pokrenula veliku akciju spašavanja, u pomoć je pohitalo pet helikoptera, nekoliko brodova, ali i najsuvremenija fregata španjolske ratne mornarice. Netom prije nego što su spasioci pristigli na mjesto brodoloma, teretnjak se već bio nagnuo pod kutom od 90 stupnjeva te je kapetan zapovjedio skakanje u more, odakle su ih pokupili helikopteri.
– Oba su Hrvata već 15-ak godina na našim brodovima, a kapetan se ponio vrlo profesionalno i smireno. Da njega nije bilo, žrtava bi bilo mnogo više, ovako su na sigurnom 22 pomorca, a još tragamo za dvojicom Filipinaca koji su u more skočili prije nego što je to kapetan zapovjedio – rekao je za Večernji list švedski vlasnik broda.