Može li se u Ulici Franje Galinca povećati broj parkirališnih mjesta, brzina ograničiti na 30 kilometara na sat i zabraniti promet kamionima?
Zanima to stanare Galinčeve ulice, ali i županijskog vijećnika SDP-a Danijela Vereša.
– U toj se ulici nakon 6.30 sati ne može naći mjesto za parkiranje. Ne mogu ga naći ni stanari, a ni ljudi kojima trebaju usluge Hitne medicinske pomoći. Često prolaze i kamioni, kako bi si skratili put. Otežan je i prilaz iz Ulice braće Radić jer je prolaz vrlo uzak. Osim toga, noću, osobito vikendom, tu se odvijaju "autoutrke" – kaže Danijel Vereš.
– Vikendom vozači tuda tako jure, kao da se stvarno utrkuju. Prijeći s jedne na drugu stranu ceste postalo je vrlo opasno. Tu ima i dosta djece, za njih nas je najviše strah – potvrđuju stanari Verešove riječi.
Riječ je, inače, o županijskoj cesti, o kojoj se skrbi Županijska uprava za ceste. Ravnatelj Tomislav Osonjački kaže da bi se problem stanara Galinčeve mogao riješiti u suradnji svih mjerodavnih institucija.
– Ako se pokaže potrebnim i logičnim, brzina bi se u toj ulici mogla ograničiti na 30 kilometara na sat. To bi, osim nas, trebalo vidjeti i s Gradom, prometnom policijom i inspektorima prometa. Što se tiče zabrane prometa za kamione, ona već postoji, postavljen je znak zabrane skretanja kamionima iz Ulice braće Radić u Ulicu Franje Galinca.
Poštuju li oni to, trebali bi kontrolirati policajci, kao što bi trebali kontrolirati vozače i ako se brzina u Galinčevoj ograniči na 30 kilometara na sat – kaže Tomislav Osonjački.
Od policije jučer nismo uspjeli dobiti odgovor o problemima u Galinčevoj ulici, no prometni problemi i parkiranje ovih dana u Varaždinu ne muče samo stanare Galinčeve ulice. Zbog radova je zatvorena Ulica Petra Krešimira IV., pa vozači ne mogu do parkirališta kod stare glazbene škole. Radi se i na Kapucinskom trgu, a u dijelu Zagrebačke ulice te Ulici braće Radića uvedena je naplata parkiranja, pa vozači sve teže nalaze slobodna parkirališna mjesta u središtu grada. Stoga se parkiraju u pokrajnjim uličicama ili na udaljenijim parkiralištima, poput onih kod stadiona Sloboda ili kod groblja.
To nije problem samo te ulice. Donedavno, prije nek je napravljena jugozapadna obilaznica govorilo se da nema rješenja, da će izgradnjom obilaznice biti kraj zagušenosti i divljanju po gradu. Ali glej vraga, skoro pak po staome! Iako su postavljeni znakovi zabrane prometovanja za teške kamione po području grada to se svakodnevno masovno krši. Stoga postavljam pitanje mjerodavnim gradskim službama i policiji dokle će se tolerirati kršenje propisa i ugrožavanje pješaka i biciklista, kao i ostalih sudionika prometa neodgovornim ponašanjem pojedinaca koji doslovce jure gradom, ali i \'\'motanje i brndanje traktorima\'\' po gradu?Nadalje mogu reći da u tome i vrlo \'\'aktivno\'\' sudjeluju šleperi iz \'\'dežele\'\' u kojoj Vas policija ne \'\'šljivi\'\' već i za prekoračenje brzine 2 ili 3 km/h masno lupi po žepu, dok našim policajcima govore da budu osjetljiviji prema strancima.Varaždin je postao već davno prevelik i prometna infrastruktura jednostavno nema kapaciteta za tu količinu prometa.Dakle, ograničenja i trajna zabrana kamiona i traktora, deregulacija prometa, da budemo zdraviji i sigurniji mi odrasli a posebno naša djeca. Mislim da je ovo pisanje dobar razlog da nadležni provedu već donešene propise i uredbe i nekaj novoga u gradu to će omogučiti