TARIFE

Strujni udar za podgrijani ručak

24.03.2003.
u 00:00

HEP može uključiti na dva sata jeftiniju struju da ljudi skuhaju ručak, ali - neće

Irena Leljak svakog dana čeka vijest o dodatnim terminima za jeftiniju struju. Svjesna je - uzaludno. Nakon malo buke sve se, dakako, stišalo. A buka obično prati - poskupljenje. Da građani lakše prihvate i shvate da je sve veća skupoća jedino što vlast i njezini podanici znaju. Jer, HEP je još uvijek državni. Do prve prilike za nečiji džep.

No, gospođa Irena ne želi jesti podgrijano jelo - skuhano noću kad je struja jeftinija - pa se pismeno obratila još uvijek Hrvatskoj elektroprivredi. Sramotno je, smatra, da HEP ne može građanima dati bar dva sata jeftinije struje tijekom dana.

- Kao profesorica u mirovini, kad imam vremena da si skuham ručak i pojedem barem svježe skuhani krumpir, moram kuhati noću kad je struja jeftinija. A koliko je samo nas umirovljenika koji nemamo plin! - ogorčena je gospođa Irena.

- Nije nikakav problem uključiti jeftiniju struju dva sata tijekom podneva i, recimo, sat i pol ujutro! I svakako četiri sata nedjeljom prije ručka da si ljudi, baš kak Bog zapovijeda, mogu spraviti pošteno jelo - tvrdi gospođa Irena.

Svoj je zahtjev uputila generalnom direktoru Hrvatske elektroprivrede, uz dodatno objašnjenje "umjesto srdačnog pozdrava".

"Zlo mi je od izjave na informativnom listiću o novom tarifnom sustavu, gdje piše: U proteklom razdoblju cijena električne energije nije omogućavala dovoljno ulaganja u sustav; posebno su neprimjerene bile cijene za kućanstva."

- Svakom pri zdravoj pameti je jasno da HEP traži poskupljenje, stoga mi je mučno od upute o pravilnom odabiru tarife čime se kao snižavaju troškovi. Drugim riječima, struja poskupljuje da bi se troškovi za tu istu struju smanjili! O tempora, o mores! Što sve mi "poštovani" kupci moramo čitati s razumijevanjem! - ljuti se profesorica Irena.

A odgovor Mladena Žuneca iz HEP-a dodatno ju je ražestio.

Čovjek odgovora da sada "nema prelijevanja troškova s jednoga kupca na drugog" pa su se "nekim kupcima računi povećali, a nekima smanjili". Pa kome on prodaje maglu? - pokazuje mi HEP-ov odgovor prof. Irena i dodaje da joj je račun za struju porastao samo devet posto jer si tijekom dana ne skuha ni čaj, a ručak podgrijava na plinskoj peći u sobi.

Uostalom, nije li HEP-ov odgovor javno priznanje da su građane zapravo - potkradali?

A objašnjenje o tehničkim zaprekama zbog kojih ne mogu uključiti jeftiniju struju za ručak je smiješno - kažu da "nemaju sva brojila mogućnost daljinskog upravljanja tarifama". Kako onda kasno navečer uključuju jeftiniju tarifu?!

Eto, to je HEP-ov odgovor "poštovanom" potrošaču, profesorici matematike i fizike, sa 30 i nešto godina staža na gimnaziji i fakultetu, i sa 2500 kuna mirovine. Prof. Irena obratila se i "Potrošaču", ali od predsjednika Rkmana odgovor nije dobila. Niti ga očekuje.

Ali neka javnost zna što se može, a neće.

Snježana Štefok

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije