22.06.2020. u 08:50

Nekoliko stotina građana časte s 40 do 70 tisuća kn, a nemaju za zamjenu stotina tisuća olupina

Rijetko se kad događa da država “časti”, ali ove će se godine, doznajemo, isprsiti Fond za zaštitu okoliša, iz istoimenog ministarstva koje vodi Tomislav Ćorić. U jeku koronakrize Fond će podijeliti rekordnih 54 milijuna kuna za subvencije radi nabave raznih električnih vozila. Od tog iznosa, 22 milijuna kuna namijenjena su građanima koji su poželjeli nabaviti električni automobil, a takvima će Ćorićevo ministarstvo olakšati nabavu s 40 do 70 tisuća kuna. Neka im se nađe. Ostalih 22 milijuna ide tvrtkama, a 10 milijuna elektropunionicama.

U Ministarstvu okoliša donekle su svjesni kritika da na ovaj način pomažu uglavnom dobrostojećim i bogatim građanima, u pravilu uglednim menadžerima, odvjetnicima i ostalom dijelu hrvatske društvene elite jer takvi uglavnom kupuju elektrokolica kao drugo ili treće gradsko vozilo. Ili im ono služi za pokazivanje nakon što odluče kupiti pomodne primjerke koji stoje stotinjak tisuća eura. 

Pa obrazlažu kako oni tu ne mogu ništa jer se hrvatska strategija nabave elektrovozila temelji “na direktivama EU koje nalažu dekarbonizaciju prometa i razvoj niskougljičnog gospodarstva”. Drugim riječima, u Ministarstvu su “prisiljeni” poticati nabavu elektrovozila. Jer to je “europejski”. To što je prosječna starost automobila u Hrvatskoj 14 godina, potpuno je neeuropejski, no to nije briga ovog Ministarstva bez obzira na to što ta stara vozila mnogo jače zagađuju okoliš. Ne pada im na pamet poticati one građane koji posjeduju, primjerice, automobile starije od 15, 16, 18 godina s desetak, dvadesetak tisuća kuna da zamjene te kante novim autima.

Ministarstvo ovdje daje javnosti pogrešnu poruku, pa nije čudno što se građani sprdaju kako u Ćorićevu ministarstvu stanuje “Superhik” iz Alana Forda koji uzima novac siromašnima da bi pomogao bogatima. U Fondu na to odgovaraju birokratski kako je “zamjena električnim vozilom daleko bolja za okoliš od kupnje sličnog vozila koje se koristi fosilnim gorivima”. Tako će radije nastaviti financirati nabavu 500 do 600 elektrovozila godišnje, umjesto da osmisle poticaje za zamjenu stotina tisuća prastarih zagađivača koje voze “obični” građani. Osim toga, da su električna vozila uveli i u svoj ministarski autopark, bili bi daleko uvjerljiviji s “europejskim” porukama.    

Komentara 12

DU
Deleted user
08:59 22.06.2020.

To je da čovjek izludi. Subvencije 70 000 kuna za kupovinu luksuznog vozila ili gradnje bazena a nema subvencija za podstanarstva. Je li i ovo demografska mjera?

DU
Deleted user
09:59 22.06.2020.

Pa kada pogledaš ministra i njegov napuhani gard "tko mi šta može", sve je jasno.

OT
Ottoman
09:30 22.06.2020.

Ako se tako držite EU direktiva kako to da niste čak objavili,a kamoli sproveli direktivu EU parlamenta od 19.09.2019.o izjednačavanju nacizma i komunizma? Ili idete po datumima glasanja i objave? Znači,ta direktiva slijedi?!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije